לתרומות לחץ כאן

יחסי אישות – נשוי עם גרושה

שאלה:

אני נשוי ומקיים יחסים עם גרושה, האם אנו עוברים עבירה הלכתית (חוץ מעניין איסור יחסים ללא נישואים)?

תשובה:

לא מספיק? אבל בהחלט לא רק איסור זנות עם אישה ללא נישואין ומן הסתם גם איסור דאורייתא של נדה. עצם העובדה שאתה נשוי ועושה מעשה בגידה באימון שנתנו בך ועוד בקביעות זה מעשה תת מוסרי ולא יסולח.

צריכים להבין, כאשר אדם עושה מעשה עבירה או עבירות מעשיו אינם נמדדים כלפי שמיא רק בהתאם למספר העבירות וחומרתן כאילו לכל אחד מהן יש איזה מספר וביחד עם מגיעים למספר X וכד'. כתב הרמב"ם בהלכות תשובה פ"ג הלכה ב: "רמב"ם הלכות תשובה פרק ג הלכה ב: "ושקול זה אינו לפי מנין הזכיות והעונות אלא לפי גודלם, יש זכות שהיא כנגד כמה עונות שנאמר יען נמצא בו דבר טוב, ויש עון שהוא כנגד כמה זכיות שנאמר וחוטא אחד יאבד טובה הרבה, ואין שוקלין אלא בדעתו של אל דעות והוא היודע היאך עורכין הזכיות כנגד העונות". 

כלומר, כאשר בורא עולם מחשב זכויות כנגד עוונות המבט הוא כללי על האדם מה הסיטואציה של הזכות עליה הוא שקד – כלומר, האם זה נעשה בקלות או עם קושי ועוד הרבה שיקולים. וכך גם בעבירות השיקול בחומרת העבירה היא המכלול והסיטואציה של המעשים.

אין ספק שבבוא היום עוונות אלו יחושבו גם בהתאם לעזות ולתת המוסריות שהן נעשו ולכן לא תמיד המדד הוא כמה עבירות? ואיזה משקל מדויק יש להן. כי לנו לעולם אין אפשרות לדון את משקלן של העבירות שהרי אין אנו יכולים לשער את הסיטואציה וכו' שהן נעשו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל