לתרומות לחץ כאן

תלונה על מטפלת במעון

שאלה:

שלום,
הבנות שלנו נמצאות במעון (בפיקוח התמ"ת), לאחרונה הביאו מטפלת מחליפה ( פעמיים בשבוע, בימים שהמטפלת הקבועה בחופש, היא מחליפה אותה), הבנות בנות שנתיים וחצי כמעט, לא הצליחו להתרגל אליה, ומאוד בכו כאשר הבאנו אותן בבוקר, יש לציין שהן לא הגיבו כך לאף מטפלת אחרת, וגם מחליפות אחרות. בוקר אחד לפני שבועיים לערך, הגעתי בבוקר לשים אותן במעון והן בכו מאוד, ונשארתי עמם בכדי להרגיען, יצאתי ושוב חזרתי כי הן לא נרגעו, וחיכיתי עד ששתי המטפלות הקבועות תחזורנה מהפסקת הקפה של הבוקר, בה היא נשארת לבדה ,הבחנתי שחדר החלפת טיטולים היה סגור, ושמתי לב שיש ילד סגור שם ולא יכול לצאת משם דקות ארוכות. הערתי את תשומת ליבה והיא הוציאה אותו, היא בעצם נשארה עם שלושת הקבוצות ילדים יחד , מה שלא היה בסדר להשאיר מישהי חדשה לבד, ללא השגחה. אני נבהלתי, וירדתי למנהלת המעון והערתי את תשומת לבה למקרה שקרה, והדגשתי פעמיים שאני לא מתלונן על המטפלת אלא על השארתה ללא השגחה כמטפלת חדשה במעון.
היום גיליתי ממנה שזה יומה האחרון והיא עוזבת את המקום. היא הציגה את זה כבחירה שלה. אני מאוד נבהלתי, וחששתי שאולי לא פעלתי כראוי , ולא הייתי צריך לדווח למנהלת את המקרה, על אף שחששתי לשלום בנותיי, ולא חלילה התכוונתי להזיק . אינני יודע אם יש קשר, אך אפילו אם יש קצת קשר לעניין, והמנהלת חיברה כמה תגובות ותלונות של הורים, לא הייתי רוצה שיהיה לי חלק באיבוד פרנסה של אדם, אלו הם דמים !!!
אני מלא חרטה שהלכתי למנהלת , האם תחושותיי מוצדקות?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

התלונה שלך הייתה כדין, ואני לא חושב שהתחושות והרגשות אשמה שלך נכונים. עליך להודיע מיד על המחדל, שלא ישוב מחדל כזה נוסף – מסכן הילד שננעל בחדר לבדו. ברור שהתלונה שלך לא גרמה לפיטוריה של המטפלת החדשה, מסתבר שהיו תלונות של הורים נוספים, וממילא הפיטורין מוצדקים. נכון שלהפסיד פרנסה של כל אדם זה דבר חמור וצריך לשקול טוב לפני שגורמים לפיטורין של עובד. אבל חייבים להודיע על מחדל שנעשה במעון של ילדים, שהנזק הנפשי הוא חמור יותר.

בהצלחה ובשורות טובות.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל