לתרומות לחץ כאן

לידה בשבת

שאלה:

שלום כבוד הרב ,
רציתי לדעת מה עליי לדעת במידה ואצטרך לעלות לבי"ח בשבת .
1. לגבי טלטול , אפשר לקחת תיק לידה ובו כבר את כל הדברים ( גם מה שאחרי הלידה ) , סידור תפילה מותר ?
2. אם בעלי מסיע אותי ואני יודעת שאמא שלי גם רוצה להיות ואמרה לי כמה פעמים , מותר לעבור דרכה , להתקשר אליה ?אני גם בטח אצטרך אותה אחרי הלידה בעזרה בדברים.
3. מותר להסיע את הילדים באוטו לסבתא שתשמור עליהם או עדיף שבעלי יקח אותם ברגל ויחזור להסיע אותי?
4. ההורים שלי גרים במרחק של 10 דק הליכה מבי"ח אבל זו עליה . האם יש להשתדל לישון אצלם( בעלי לא בעד ) . מבחינת נוחות זה לא נוח , הבית קטן והיא הציעה לי כבר השבוע ואמרתי שלא ואולי רק אחרי הלידה כי יהיה לי קשה .
יש לציין שגם במידה ואהיה שם לא בטוח שאוכל ללכת ברגל את העליה , בייחוד אם תהיה ירידת מים או דימום ואמא שלי בטוח לא תלך ברגל ובעלי יצטרך להסיע אותה .מה נכון לעשות.
יש עוד משהו שחשוב שאדע ?
דבר נוסף, סיפרתי לבעלי שחלמתי שיולדת בבית ושהוא לא עוזר לי בלידה ונראה לי שסיפרתי שהייתי כולי בדם . אין חשש לנאמנות האשה נכון ?
כמו כן, אתמול נפגעתי מבעלי על חוסר רגישות כלפיי ושגם בזמן ציר מדומה ממשיך לנסות לנגוע ואני כבר כעסתי וכיסיתי את עצמי ובסוף גם אמר שאני לא בסדר למרות המאמצים שלי עבורו. כל כך נפגעתי שהלכתי לשירותים ובכיתי עם עצמי ואמרתי בלי ששמע שבלי נדר לא אקיים איתו יחסים..זה היה רגע של כעס והשפלה שחוויתי ונראה לי שאמרתי בלב ולא בקול אך לא אמרתי בלי נדר. אבל לא בטוחה ולא יודעת למה הייתה הכוונה באותו רגע לעד אחרי הלידה או בכלל בלי נדר אבל כמובן שזה לא ריאלי והתחרטתי על כך .
לחשוש מנדר גם אם יצא מצב של יחסים לפני הלידה אם הכוונה באותו רגע הייתה כזו בלי נדר ?
זה היה כעס של שניה ופליטת פה שלא בטוח שנאמרה בקול. כמובן שאחרי כמה דקות חזרתי לחדר לישון ולא המשכתי בריב .
לא ביקשתי שיפר.

תשובה:

שלום וברכה

1. ככל שהלידה באותה עיר ואין בעיה של יציאה חוץ לתחום, מותר לטלטל את התיק, יש למעט בחפצי המוקצה ולקחת רק מה שנדרש ללידה, כל השאר בעלך יוכל להשלים לך במוצאי שבת.

2. בודאי אין לעשות שום מלאכה בשבת כדי לקרוא לאמא, התירו זאת רק ביולדת שמחמת הלחץ והפחד בלי אמא אין דעתה מיושבת עליה, מה שאת זקוקה לעזרה כזו או אחרת לאחר הלידה, או מה שהיא רוצה להיות בלידה, אינו מתיר חילול שבת. מה גם שהיא גרה קרוב מאוד כדלהלן, ובעלך יכול פשוט לקרוא לה אחר כך… 10 דק' הליכה זה בסדר בשבילו…

3. לא הבנתי היכן הם והיכן הסבתא והיכן בית חולים, בכל מקרה אין לחלל שבת כדי למנוע אי נעימות וכדומה, ולכן אם אפשר ברגל או שאשפשר לשים אצל שכנים גם אם זה לא נעים ובושות וכו' אין לחלל שבת עבור זה! שימי לב! כל לחיצה על דוושת הגז היא איסור תורה גמור שמותר רק לצורך פיקוח נפש!!! שום נוחות וכדומה לא יתירו זאת.

4. אין חיוב לישון שם, אבל אם אפשר זה מומלץ.

אין כל חשש מנדרים הנ"ל.

לידה קלה ובריאה ושבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל