לתרומות לחץ כאן

הלכות פרסומות

שאלה:

שלום,

ברצוני לברר מהן ההלכות הנוגעות לפרסום ולשיווק של מוצר טכנולוגי:
* האם מותר לומר שהמוצר שלי יותר טוב מן המוצר של מתחרה? האם זה תלוי בכך שהמוצר המתחרה בבעלותו של יהודי או של גוי?
* האם מותר לומר שהמוצר של מתחרה אינה טוב/אינו עונה על צרכי המשתמשים (עם הסבר מדוע)?
* האם מותר להציג את המוצר שלי כבעל תכונות ויתרונות שאכן יש לו באמת, אבל בצורה "מוגזמת" מעט, כלומר "למכור" אותו?
* האם מותר לומר שיש במוצר שלי תכונות, שלמעשה יהיו בו רק בעתיד?
* כל גדר אחר בענייני פרסום ושיווק.

תודה וכל טוב.

תשובה:

שלום וברכה,

מותר לשווק את המוצר בפרסומות, ואפילו אם הפרסומות  יגררו לקוחות מחברות אחרות. אבל לדבר עם לקוחות של חברה אחרת שיעברו אליך יש איסור בדבר של 'יורד לאומנותו של חברו'.

מותר למשווק של המוצר להסביר את המעלות שיש למוצר, וכן לספר שהמוצר שלו טוב יותר מכל המוצרים אחרים שיש בשוק ולהסביר את המעלות שיש במוצר שלו על פני מוצר מתחרה. אבל אסור לדבר רע על מוצרים של חברות מתחרות, אלא לעסוק במעלות של המוצר שלך על פני מוצרים של חברות מתחרות.

אסור להגזים במעלות שלא קיימות במוצר. משום איסור גנבת דעת. 

אם משווק מעלות שיהיו רק בעתיד, אם הם צריכים ללקוח מותר לו לספר את המעלות שיהיו לו בעתיד. אבל מעלות שכיום אינם רלוונטים אסור לספר אם הלקוח לא יידע שעכשיו זה לא רלוונטי עבורו.

הכלל, שאסור לגנוב את דעתם של הלקוחות. וכן אסור לדבר עם לקוחות שיבואו אליו. וכן לא לדבר רע על אחרים.

בהצלחה רבה.  

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל