לתרומות לחץ כאן

חוזה מול שוכר ולא מול משכיר

שאלה:

ב"ה
ב"ה

רציתי לשאול לכבוד הרבנים שליט"א

שכרתי דירה לפני חודש וחצי בערך, ובתחילת השכירות כשרציתי לעשות חוזה לשנה, אמר לי המשכיר שאחכה עד הראשון לחודש פברואר. ובנתיים חתמתי על חוזה שהיה עם מישהו אחר עד התאריך הנ"ל וההוא נאלץ לעזוב באמצע ימי השכירות.
בתמימותי הסכמתי, לפני שבוע שמעתי מחבר שהמשכיר שלי מכר את הדירה למישהו אחר, ואצטרך לפנות את הדירה בקרוב ממש, שאלתי את המשכיר אם יש אמת בדברי החבר, וענה לי שזה שטויות, כעבור יומיים, הוא מגיע אלי ומודיע לי שב1/1/2022 אני חייב לעזוב את הדירה, היות והוא מכר את הדירה, אחרי תחנונים הוא מרשה לי להשאיר עד סוף החוזה.!
מה הדין? הרי אם ידעתי הייתי הולך לדירה לשנה, כי זה מה שסכמתי בע"פ. רק הוא אמר לי שנעשה חוזה אחרי גמר החוזה הקודם.

תשובה:

שלום וברכה,

אני מבין מדבריך שחתמת על חוזה עם שוכר שהיה גר בדירה ולא עשית עם המשכיר חוזה. ולכן לא ניתן לחייב את המשכיר לחדש את השכירות כיון שמולו לא היה חוזה שכירות, אלא רק הבטחה. ולמרות שהוא לא נהג כדין שהתנהג שלא בשקיפות, אין אפשרות לחייב אותו לערוך חוזה חדש. אבל ודאי שאין לו אפשרות להוציא ותך לפני סיום החוזה הנוכחי שהיה עם השוכר הראשון.

בהצלחה. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לא כך.

    עשיתי חוזה מול בעל הדירה.

    השוכר היה חייב לעזור את הארץ.

    לא פגשתי אותו בכלל.

    החוזה עשיתי מול המשכיר בעל הדירה.

    אני חתמתי על החוזה של השוכר אבל מול בעל הדירה כשברצוני היה כבר לעשות חוזה לשנה.
    ואז אמר לי בעל הדירה שאין צורך, ונעשה חוזה בסיום החוזה הקודם שעליה חתמתי, אחרי ששמעתי מחבר שבכונת בעל הדירה למכור, שאלתי אותו ע"ז , ובעל הדירה השיב לי שזה שטויות, כעבור יומיים בעל הדירה בא אלי שעלי לפנות בראשון בינואר את הדירה כיון שמכר זאת וכ' ככתוב בשאלה הנ"ל
    בקיצור בעל הדירה רצה להרויח שלא ישאר לו ריק הדירה עד שימצא קונה, הוא רימה אותי והשכיר לי באומרו שנעשה לכל השנה אחרי סיום החוזה..

  2. המשכיר אדם מאוד לא ישר, ולא כדאי להתעסק איתו.
    לפי הלכה אם עשיתם חוזה רק לחודש והיה כתוב שבחוזה שזה לחודש, הוא לא חייב להמשיך הלאה. אם לא עשו חוזה ונכנסת לגור והוא אמר שהשכירות לשנה אזי חלה השכירות לשנה. אם הוא אמר שאח"כ נעשה חוזה לשנה לא חלה התחייבותו, כיון שלא התחייב לשנה אלא רק אמר שאח"כ נשעה חוזה שיחייב הלאה. בכל מקרה המשכיר נהג שלא כהוגן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל