לתרומות לחץ כאן

למה ללמוד תורה ביום חול??

שאלה:

שלום וברכה.
אשמח לתשובה שתעזור לי ללמוד יותר תורה מהבנה ומשמחה אמיתית. ידוע שכל לימוד תורה בשבת זה כפול אלף או כל לימוד בחצות לילה זה כפול X וכו.. אני לומד שיעור יומי ובשבת לומד כמה שיותר. אם לכאורה בשבת זה כפול 5אלף ואני עדין בדרגה של שכר (ולא הגעתי לדרגה של עבודת השם ללא שכר ) אז במקום ללמוד בכולל כל היום- אני מרגיש- איזה יופי, יש לי את השבת להשלים שעות רבות של לימוד ולמה בכלל ללמוד ביום חול? למה ללכת לכולל/ישיבה הרי שכר לימוד תורה בשבת זה כפול אלף (ויש דעות שאף הרבה יותר אם אני לא טועה). אשמח לתשובה שתעזור לי להבין באמת (ולא כי התורה זה דרך חיים, ומידות או הנראה מהתורה וזה השכר וכו.. כל אלו לא מצליחים לשכנע שאני צריך ללכת לכולל) (ואם בכלל זו שאלה אחרת אבל אני מאד אשמח לתשובה לגבי לימוד בימי החול ושכר לימוד)

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

ראשית רציתי לומר לך שאתה קצת מסתפק במועט… כלומר, נכון שיש מעלה עצומה ללימוד בשבת, אבל זה לא או שבת או חל, זה יכול להיות גם וגם… צריך להסתפק במועט, אבל רק בעניני העולם הזה, לא בעניני העולם הבא…

שנית, אני אנסה להסביר ואני מקווה שתבין, אבל אתה מביט בכל הנושא הזה במבט שלטעמי מאוד חיצוני ושטחי, וכי באנו לכאן רק כדי לאסוף לעצמנו גם עדן?? יש תכלית לחיי העולם הזה!! באנו לעולם כדי לעבוד את ה' ברמה הכי גבוהה שאנחנו יכולים, להגיע לרמה של לימוד תורה וקיום מצוות, הכי גבוהה שאנחנו מסוגלים לבוא אליה, יש לנו חובה של ידיעת התורה, שיהיו דברי תורה מחודדים בפיך שאם ישאלך אדם אל תגמגם, היכן כל זה במערכת השיקולים שהצגת?! השאלה היסודית שכל אדם אמור לשאול את עצמו קודם כל כיהודי, ואחר כך גם מבחינת השכר, היא מה הדרגה שלי בעבודת ה'? מה נדרש ממני? מה הקב"ה מצפה ממני? מה התפקיד שלי בעולם הזה? זה היסוד הבסיס ומבחינתי חזות הכל! איך השאלה שלך מתייחסת לכל זה?? [בכלל כל הנושא המתמטי של כמות השכר לא ממש מתכת לי עם המשנה שאומר אל תהיו כעבדים המשמשים את הרב על מנת לקבל פרס… וזה רק מסביר שנקודת המבט היסודית הבסיסית היא זו שהצגתי].

לעצם שאלתך, האם עליך ללכת לכולל, זה נושא רחב שכל אדם אמור להתייעץ בו עם רבו שיבדוק איתו למה הוא מסוגל נפשית כלכלית משפחתית רוחנית גשמית וכו', אין מתכון אחיד לכל אדם, אבל זה שצריך לעשות תורתנו קבע וכו', זה ברור.

שבוע טוב ומבורך.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האם כשמקור(גמרא וכו) מתאר ששכרה של מצווה מסוימת גדול יותר משאר מצוות אין כוונתו לומר גם שחשיבותה בעיני ה' גדולה יותר?

  2. אינני יודע, מסלול השכר אינו הענין שלנו ואינני יודע למה הכוונה, אבל כל אחד מבין, שאם באנו לעולם כדי להיות עובד ה', אז אדם שלומד רק שעה בשבוע בשבת, לא יהיה חשוב יותר מאדם שלא לומד את השעה הזו, אבל כל השבוע עמל 18 שעות ביממה ודבוק בה', אתה מבין שזו חשיבה לא הגיונית…

  3. שלום לך שואל יקר.

    אם נגיד שבימי שלישי אני מקבל בונוסים על כל שעת עבודה משכורת פי עשר אז למה שאלך לעבודה גם בימי ראשון ושני ורביעי וחמישי לקבל רק את השכר הבסיסי? למה לא רק בימי שלישי?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל