לתרומות לחץ כאן

תעניות על חילול שבת ועל ז"ל

שאלה:

שלום לכבוד הרב, שמעתי שעל חילול שבת צריך במשך 40 יום להתענות האם הכוונה זה 40 יום שני וחמישי או 40 יום בכללי חוץ מימים טובים ראשי חודש שבתות וכדומה
2.אם זה 40 יום רצופים אז האם שבת ראשי חודש וחגים וימים טובים למיניהם שלא מתענים בהם נחשבים חלק מה40 יום או שלא?
3
האם מותר להתענות ביום שישי?
4. האם צריך להתענות את ה40 יום על כל פעם ופעם ומה יעשה אדם שגדל בציבור המסורתי שכבר מילדותו הוא היה מחלל שבת?
5. אם זה 40 יום שני וחמישי האם זה 40 פעם שני חמישי או שכל שני וחמישי שיש באותם 40 יום הם יתענו? והם צריך להשלים תעניות אם חל באותו יום ראש או חודש או יום שלא מתענים בו?
6. אדם שחטא בז"ל צריך להתענות 84 יום רצופים חוץ מימים שבהם לא מתענים או רק במשך 84 יום שני וחמישי והאם גם פה אם חל יום שלא מתענים בו משלימים את התעניות עוד אחרי והאם גם משלימים על שבת תעניות?
7. האם מותר לקבל מיום שבת תענית ליום ראשון במנחה שלפני והאם זה אותו נוסח כמו יום רגיל?
תודה על העזרה

תשובה:

שלום וברכה

גדולי הדורות האחרונים כבר הורו ושבו והורו שבזמנינו שירדה חולשה לעולם, יש להמנע מכל תענית שאינה מחוייבת על פי דין – תעניות ציבור. ולכן, אדם ששב בתשובה על חטאיו אינו צריך להתענות, ואדרבה, לפעמים עצת היצר היא כדי להחליש אותו, פיזית ונפשית ובסופו של דבר גם רוחנית. העיקר הוא החזרה בתשובה בשמחה ובאהבה גדולה לה' יתברך, והכפרה על החטאים תהיה בעזרת ה' על ידי הקדשת זמן איכותי ללימוד תורה, גמרא והלכה, להתחזק בדרכי התורה בשמירת צניעות ובהנהגת בית של קדושה בעזרת ה', והכל בשמחה ללא חרדות, מתוך דבקות בה' אלוקי ישראל שהוא אבינו אב הרחמן שרק רוצה בטובתנו.

שבת שלום ומבורך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל