לתרומות לחץ כאן

שכר כל רגע על עיסוק במלאכת חול – היתכן?

שאלה:

שלום וברכה,
אני לומדת בסמינר במסלול ראיית חשבון.
היה לנו "ויכוח" בין חברות המגמה האם אנחנו מקבלות שכר בכל רגע שאנחנו לומדות או לא.
הצד שכן זה מכיוון שהמטרה היא בעז"ה להקים בית של תורה ולהחזיק בעל אברך שיוכל לשבת וללמוד ועול הפרנסה לא יהיה עליו.

אשמח לשמוע דעת תורה בעניין.
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

אכן את נוגעת בנקודה מאוד חשובה שכבר דיבר עליה המשנה ברורה בהקשר אחר, והיא נוגעת לכל אדם באשר הוא.

יש הרבה מאוד מעשים טכניים, שאם נעשה אותם לשם שמים יש לנו בכך מצוה. המשנה ברורה מדבר על אדם שמוכר תפילין ומזוזות האם נחשב עוסק במצוה, אומר המשנה ברורה: אם כוונתו רק למשכורת, הוא לא עוסק במצווה, אבל אם כוונתו גם לספק תפילין לאנשים, הוא עסוק במצוה בכל רגע שהוא טרוד במלאכתו! הנקודה הזו צריכה ללוות כל אדם במשך היום. נהג אוטובוס, יכול לכוון למצות חסד, לקחת אנשים הביתה, נכון הוא גם צריך לשכר אבל הוא שמח בחסד! עושה מצוות כל היום. וכן בעל מכולת, וכל שכן אשה הלומדת ועוסקת במלאכה כדי לכלכל בית של תורה. הכל תלוי בכוונת הלב.

ברכה והצלחה מרובה!

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שמעתי פעם שזה הפירוש "זכרנו לזכויות" / "כתבנו בספר זכויות" / "שירבו זכויותינו" וכדומה כי זה מאוד קשה להבין את זה. השאלה היא מה הפירוש? אם עשינו מצוות יהיה לנו זכויות והם לא יכולים להלקח מאיתנו (פרט למקרים בודדים ונדירים כמו בעל לשה"ר וכאלה שאבדו את חלקם לעוה"ב. נדיר מאוד) ואם לא עשינו לא נקבל אז מה שייך בכלל לבקש על זה? אלא לפי האמור זה מובן אנחנו מבקשים שנזכה בכל מעשינו לכוון לעזרה לזולת למצווה כלשהי וכדומה ואז גם הפעולות הלכאורה רגילות ו"פרווה" יהפכו להיות מצוות וכך ירבו זכויותינו

  2. תודה רבה.
    רק משהו לא כ"כ ברור לי לגמרי:
    השכר הוא כאשר מכוונים לשם שמיים. אבל אם לצורך הדוגמא מוכר התפילין עובד, גם כי זה מצווה וגם כי הוא צריך הכנסה אז תכלס זה סותר את הלשם שמיים לא?
    גם במקרה שלי יש את המטרה של הבית של תורה שזה הלשם שמיים אבל יש גם את העניין הגשמי…טבע העולם שצריך לעבוד ולהתפרנס.. אין סתירה ביניהם?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל