לתרומות לחץ כאן

צניעות

שאלה:

שלום כבוד הרב,
מתנצלת מראש על השאלה… שאלת התייעצות כמובן.
אז כך – בעלה (נקרא לו יוסי) של חברתי הטובה (והיחידה) פנה אלי בבקשה לבנות לקרוב שלו אתר.
העבודה התקדמה והאתר עלה לאוויר ב"ה.
יוסי ביקש ממני כמה פעמים שאציג לו את האתר, אבל מאחר ומדובר באתר עם תוכן מעט בעייתי לא רציתי להתעסק עם זה מולו ואמרתי לו תבקש מהקרוב את הפרטים. הוא אמר לי שהוא לא מעדכן אותו, ושאשלח לו את הפרטים.

שלחתי לו את האתר, ואז הוא התחיל לצחוק איתי על התוכן שלו. בהתחלה נמנעתי מלשתף פעולה, בכל זאת בעלה של חברתי הטובה (וגם צניעות), אבל הוא ניסה ממש למשוך אותי לזה, איכשהו השיחה נמשכה וירדה גם לפסים אישיים (הכל בהתכתבות) בסוף קלטתי את העניין ואיכשהו עצרתי אותו.

במקביל חברתי גם התכתבה איתי ושאלה אותי, למה אני מפריעה להם בזמן האיכות שלהם (שאלה כמובן בצחוק) אמרה שבעלה אמר שמתכתב איתי בענייני עבודה.. מפה לשם כנראה ראתה שההתכתבות הזו ארכה זמן רב יותר מהצורך לענייני עבודה וביקשה ממנו לראות את ההתכתבות. ואז היא כותבת לי: קראתי את כל ההתכתבות שלכם, אם הייתי ממשיכים הייתי הורגת אתכם.

הרגשתי גרוע ביותר, כי השיחה הזו הייתה בשבילי ממש סתם, נמשכתי אחריו אפילו בלי להנות מזה, וסתם פגעתי בחברתי. הודעתי לה שמהיום אני לא מדברת עם בעלה אפילו לא בענייני עבודה. היא אומרת לי הגזמת, אל תסחפי.. אמרתי לה אני לגמרי מתכוונת לזה.

לאחר תקופה מסוימת הוא כתב לי בווטסאפ שאעשה לו איזו עבודה, כמובן שלא עניתי. ניסה להתקשר ולא עניתי. אשתו שולחת לי הודעה, אם הכל תקין אצלי ולמה אני לא עונה לו. אמרתי לו סיכמנו משהו, אם הוא צריך ממני משהו שיעבור דרכך.

היא לקחת את זה כל כך קשה ממש נפגעה, אמרה לי מה שאת עושה עכשיו זה יותר גרוע ממה שהיה ואת סתם קיצונית. אמרתי לה: לא רוצה לדרוך איפה שנפלנו.
מאז היא לא מדברת איתי.

הסיפור הזה נסחב איתי כמה ימים ואני מרגישה ממש גרוע לגבי זה, האם פעלתי נכון? האם הייתי צריכה לענות ולדבר איתו רגיל ולא לפגוע בחברתי? איך אפשר לתקן מה שקרה?

תשובה:

ודאי שעשית נכון לגמרי, תסבירי לחברך שבעניני צניעות חייבים לעשות גדים וסייגים אחרת נכשלים, ודקא משום שחשוב לך הזוגיות שלהם ושלך, את נמנעת מכך, ולא מחמת שום חשד חלילה. אבל אין להכנע לרצון הזה שלו.

ברכה והצלחה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל