לתרומות לחץ כאן

לקחת עיתון מתוך תיבות דואר

שאלה:

שלום שלום שהייתי במדרשה לבנות חיפשתי עבודה ובאותה עיר היו מחלקים בתבות כמו עיתונים חרדיים הרבנית אמרה לי שאני יכולה לקחת מהתבת דואר אפילו אבל אני כנראה לא הבנתי אותה נכון תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אם כל העיתון היה מונח בתוך התיבת דואר אסור לזרים לקחת את העיתון מתיבת הדואר. אם העיתון לא היה כולו בתוך התיבת דואר אלא בולט הצידה, או שהעיתונים הונחו בצד, מותר לאחרים לקחת את העיתון. אם עברת ולקחת אין מה לעשות.

בהצלחה.  

מקורות:

עיתון שהוכנס לתוך התיבת דואר זכה בו בעל התיבה מדין חצר. ואם לא הוכנסו לתוך התיבה אלא הונחו בצד אין כאן קניין חצר ויכול גם אחר לקחתם. אם העיתון היה בתוך התיבה וחלקו העליון בולט הצידה מחוץ לתיבה לא זכה בעל התיבה בכל העיתון, כמבואר בנתיבות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ישר כח
    רק אעיר שהניסוח מעט מבלבל, אם הבנתי נכון את תשובתכם, אם העיתון חציו בחוץ, אז בעל התיבה זכה רק בחציו (לדעת הנתיה"מ, המקנה חולק), ואין היתר ליטול את כל העיתון, אך אם נוטל על מנת לזכות בחציו והוא שותף כעת, יכול לקרוא ולהחזיר, או לחלוק באופן אחר בהסכמת השותף.
    אך על מה נאמר "אם עברת ולקחת אין מה לעשות"?

  2. לא ידוע לי שהמקנה חולק, [אולי כוונת אם צריך חצר נעולה או די בגדורה ולא נעולה].
    בתשובה מדובר בעיתונים שמחולקים חינם, שאם העיתון בתוך התיבה זכה בו בעל התיבה ואם חציו בולט הצידה לא זכה בחציו. ואם לקח את העיתון אין מה לעשות כיון שזה לא דבר שנמכר ולא משלמים עליו, ולכן אין חובת תשלומים אם עבר ולקח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל