לתרומות לחץ כאן

שלום בית וטהרת משפחה

שאלה:

התחתנתי לפני 5 חודשים ואני ובעלי היינו גרים ביחד לפניי החתונה ולא שמרנו נגיעה..
לפני החתונה עשיתי קורס הדרכת כלות ושמרתי שבוע נגיעה ועשיתי טבילה כשרה ברוך ה׳ כמו שצריך.
יש בי רצון גדול לשמור את טהרת המשפחה כהלכתה אך בעלי מרוחק מהעניין ואחרי שיחות
של שניינו הגענו להחלטה שבזמן שאני במחזור אנחנו נשמור נגיעה אחד מהשנייה. עד עכשיו לצערי לא טבלתי כי אני מכירה את העניין ההלכתי שצריך לשמור שבעה נקיים ומה שקורה אצלי בפועל זה שאני עושה הפסק טהרה ומתי שהבדיקות יוצאות נקיות אז אני ובעלי מפסיקים לשמור נגיעה ואני לא הולכת לטבול כי אני יודעת שאני לא מקיימת את השבעה נקיים ואני לא כשרה לטבילה.. אני כותבת את זה בדמעות כי אני באמת צמאה לקיים את המצווה כהלכתה וכואב לי שיש פער בין הרצון שלי לבין המעשה שלי בפועל..
מה שמוסיף קושי לעניין שבעלי יסכים שנקיים את טהרת המשפחה כהלכתה זה העובדה שהמחזור שלי נורא ארוך (משהו כמו 8-9 ימים עד שאני יכולה לעשות הפסק טהרה) ככה שקשה לו מאוד עם המחשבה שיותר משבועיים נצטרך להיות בריחוק..
*בעבר לקחתי גלולות הורמאנליות וזה השפיע עליי לרעה על הגוף כך שהיום אנחנו ללא אמצעי מניעה..
אשמח לייעוץ ,
תודה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אני מתפעל מרצונך הכנה, ואני בטוח שתצליחי עוד לשכנע את בעלך, נשים גיבורות רוח בכל הדורות מעולם לא ויתרו על שמירת הטהרה, הנושא הזה הוא אחד המקודשים ביותר בעם היהודי.

לגבי הכדורים, אני בטוח שיש פתרון לרפואה, אם כדור מסויים משפיע לא טוב יכול להיות כדור אחר, הרפואה היום מאוד מפותחת ומודרנית. יש גם אמצעיים טבעיים לקיצור מחזור, כדאי להתייעץ בענין עם מכון פועה באתר שלהם. בכל מקרה אין הצדקה שלא לטבול, כי הרי אם את לא טובלת את נחשבת נידה לכל דבר וענין! חומרת האיסור לאחר ימי הדימום זהה לתוך אותם ימים, כל עוד לא טבלת [טבילה אחרי ימי הדימום שלא יפחתו משבעה, אפילו בלי שבעה נקיים כבר מורידה את זה מאיסור כרת לאיסור דרבנן, עדיין לא די בזה, אבל הפתרון שמצאת הוא ודאי לא נכון]. נהדר שהצלחת להפחית את ימי האיסור ואת העוונות, אבל לא די בזה. לכן תנסי כן להביא את בעלך למקום שיבין את חשיבות הענין, בשבילך ובכלל, תלכו יחד ללמוד על כך, אולי באמצעות אירגון נר לאלף או מכון פועה, ותתקדמו עם זה, אל תוותרי, השארי בת ישראל כשרה וטהורה ובזכות זה תזכו בעזרת ה' לחיים טובים מאושרים ושמחים יחד.

בשורות טובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל