שאלה:
1. יש בעיה להכניס ולערבב מי פה לחיטוי וניקוי לתוך מים בשבת? (כדי להדיח ולנקות את הפה במקום צחצוח שיניים במשחה)
2. אם יש בעיה מצד שזה נותן טעם במים- מותר רק באופן של לקחת את הנוזל ישירות לפה? גם אם זה נותן טעם בשיירי המזון שיש בפה?
3. יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בשאלות אלו?
תשובה:
אם הכוונה לריח טוב, שיהיה ריח מנטה במים כדי שהפה לא יהיה עם ריח רע, יש איסור של מוליד ריח, ואם הכוונה לרפואה ונקיון מותר. נראה שבדרך כלל הכוונה לריח טוב. בכל מקרה מותר לתת מהמי פה עצמם בפה בלא לערב במים ואז לשטוף את הפה במים.
1. גם אם אינני מתכווין להוליד ריח במים- הרי זה פסיק רישיה דניחא ליה שזה יקרה אז למה מותר?
2. הבנתי שיש בעיית מוליד ריח בערבוב ובהכנסה למים. אבל בהכנסה לפה- הוא מוליד ריח בשיניים ובשיירי המזון שבפה? צריך לוודא שאין כל שיירי מזון בפה לפני כן?
3. יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בשאלות אלו?
1. זה לא ההגדרה של הפעולה. גם כשאתה מכין קפה יש ריח במים של קפה.. אבל לא זו הגדרת הפעולה.
2. אין כל בעיה ולא צריך לבדוק כלום.
כוונתכם שמצד מלאכת מחשבת שהכוונה אם להוליד ריח במים או לא- נותנת הגדרה לפעולה עצמה? אם יש כאן בכלל מעשה של מוליד?
יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
הבנתי נכון?
הבנתי נכון ואין הבדל
אז יש בעיה לשים נוזל מי פה על ידיים רטובות לפני ההכנסה לפה כדי לא לתת טעם במים שעל היד?
יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
הרי הסברנו שהכל תלוי בכוונה אז מה הבעיה? וכי יש לו כוונה לתת ריח במים שעל הידים?? ודאי שלא…
השאר תגובה