לתרומות לחץ כאן

עבודה במשלוחים ממסדעת טריפה בחו"ל

שאלה:

מתגורר בחו"ל לצורך העניין.
התחלתי לאחרונה לעבוד בחברה חיצונית שיש להם צוות נהגים שהם שולחים לאסוף ארוחות ממסעדות ולשלוח ללקוחות. כאשר אדם מזמין ארוחה ומבקש משלוח ברגע שהארוחה מוכנה המסעדה יוצרת קשר עם החברה והם שולחים הודעה לכל הנהגים הזמינים באותו אזור. חלק מהמסעדות הינם טריפות. זאת עבודה בצורה עצמאית כשכל נהג משתמש ברכבו הפרטי והוא מחליט באופן אישי מתי להיות זמין וכל הזמנה נשלחת לכלל הנהגים הזמינים באותו רגע נתון כשהמערכת מזהה מי זמין מתי ואיפה. כשלכל אחד יש את האפשרות לבחור איזה הזמנה הוא רוצה לקחת ואיזה לא והראשון שלקח "זכה".
1) האם מותר לעשות משלוח ממסעדות טריפות? משני צדדים. ראשית כל יכול להיות מראית העין אך אם אני לא נכנס למסעדה ובעצם לא עוזב את הרכב אלא אוסף דרך חלון כך שהיחידי שרואה אותי יהודי גם רואה שלא קניתי לעצמי אלא אני רק נהג. חשש נוסף זה שאולי הלקוח יהודי אך עד כמה יש לחשוש לכך? מסתבר שרוב המזמינים שם הם גויים. או כשמגיעים הזמנות באמצע הלילה כך שהכבישים ריקים ואין סיכוי שמישהו יראה אותי נכנס לשם.
2) בסוף שנה אזרחית הם שולחים טפסים לצרכי מס ובין הטפסים יש גם מעקב של כמה ק"מ נסעתי כשהייתי בהמתנה להזמנה שזה נחשב כהוצאה לצורך העבודה וניתן כמובן לנכות את זה מההכנסה. כמו"כ בנסיעות בין בזמן האיסוף והמשלוח ובין בהמתנה להזמנה חדשה הם מספקים הטבות כמו עזרה במקרה של תקלה ברכב ואולי גם ביטוח טוב יותר. השאלה היא האם מותר לי להשאיר את עצמי במצב זמין גם כשאני בנסיעה פרטית ואין לי שום כוונה, יכולת או זמן לקחת נסיעות כשהמטרה היא בעצם ליהנות מההטבות

תשובה:

שלום וברכה

1. לכאורה כיון שאתה הולך להבין את האוכל לבתים, לא הולכים אחר הרוב, כיון שיש לנו כלל, שכל קבוע כמחצה על מחצה דמי, כלומר, גם כאשר יש מיעוט יהודים, אבל הם נמצאים במקומם בבית, אין כאן רוב אלא זה נחשב כמו ספק השקול. כמו כן החשש מראית העין די משמעותי וקיים בדרך כלל.

2. מצד הרישום כלפי הרשויות יש לדוןן, כיון שמן הסתם לוקחים בחשבון וכו', אבל לקבל עזרה מבעל החנות בתקלה או בביטוח, זה לכאורה ממש גזל, אם הוא משקיע זמן וכסף לסייע לך כשאתה בנסיעה פרטית מתוך מחשבה שאתה כרגע עובד עבורו.

שבת שלום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל