לתרומות לחץ כאן

תפילה בנץ או יחד עם הילד

שאלה:

ראיתי מחנכים שמורים על חשיבות התפילה עם הבנים. האם יש מקורות בפוסקים או בספרים קדמונים המדגישים את החשיבות של זה? האם זה עדיף על תפילה בנץ?

תשובה:

שלום וברכה

אין בזה ענין של מקורות, זה לא נושא הלכתי, אלא חינוכי, כשילדים נמצאים לבד בבית הכנסת מצוי מאוד שהם פשוט משתוללים ולא מתפללים כמו שצריך ולומדים שבית הכנסת הוא מקום למשחק חלילה, יש אפשרות לארגן אברך שיפקח, או שכל יום אבא אחר יהיה איתם ובאופן שידעו שהוא ממונה על ידי כלל האבות לפקח וישמעו בקולו, ואם לא, וקיים חשש כזה מצד הבן שלך, אז בהחלט חשוב יותר להתפלל איתו במידת האפשר. זה תלוי בילד, באופיו ובסגנונו ובקיום אחת האפשרויות האחרות שהצענוץ

רוב נחת.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. יישר כוחכם. הראה לי חבר בשולחן ערוך אורח חיים סימן ע סע' ב' דעת רש"י שקטן פטור מקריאת שמע כי אביו "אינו מצוי אצלו בערב וישן הוא בבוקר" לכן אם רוצה 'להחמיר' גם כדעת רש"י צריך להמציא עצמו להיות ליד ילדו כפי שכתבתם לפחות בשבת גם אם הוא אחרי התפילה.

  2. ההשוואה יפה, אף כי לא מדובר בדוקא באותו גיל, שם מדובר מן הסתם בקטן שצריך שיקראו איתו וכו', כאן אנחנו מדברים בילד בן 10-12 שיכול ויודע להתפלל, הבעיה שהוא ילד… ולכן האב ודאי לא פטור מחינוכו לתפילה, ואי אפשר לומר שחינוכו במובנו ההלכתי המחייב קובע שהאב חייב להתפלל עמו, אבל במובן החינוכי זה הדבר שנכון לעשות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל