לתרומות לחץ כאן

צואה במקומה בתפילה

שאלה:

שלום רב.
הייתי דחוק להגיע לתפילת מנחה בזמן, ולכן כששהיתי לפני התפילה "להתנקות" לצורך התפילה קינחתי את עצמי עד שנראה לענ"ד שכבר אין שאריות במקום ההוא. לאחר התפילה גיליתי כי היה במקום ההוא כתם שארית צואה (לא עבה) שהיה מועט מאוד ולא גס במיוחד. האם דבר כזה מעכב או מצריך תפילת תשלומין? ובכלל הרבה פעמים אני שם לב שאני מקנח עד כמה שאפשר בנייר ובמגבונים וכדומ' (לפעמים אני אף מעט נפצע), ובכל זאת יש מעט לכלוך שנותר. האם זה מעכב?

תשובה:

שלום וברכה

מה שאמרו חכמים צואה במקומה במשהו, זה רק כאשר היא נראית בחוץ, מה שאתה מכניס נייר לפי הטבעת ומוציא ליכלוך, זה שום דבר מבחינה הלכתית כל עוד זה לא נראה בחוץ כשיושבים. בכל מקרה במידה ונקית ונראה שהכל בסדר, אין מה לחשוש עוד ויצאת ידי חובת תפילה. אני קצת מוטרד ממה שאתה אומר שאתה פוצע את עצמך ומנקה יותר מידי, זה יכול לגרום לנזק, תזכור את הכלל שכתבתי בראשית דברי וזה מוריד הרבה לחץ מיותר.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום עליכם ומחילה מכת"ר אך תורה היא וללמוד אנחנו צריכים , לא מעט אני נתקל וגם אני בעצמי וגם בהלכות טבילה לנשים (ששם זה חובה ומעכב ), ממש כתוב שחוצץ ולכן חשוב לי לדעת . איך באמת בפועל אפשר לאבחן צואה שנראת במצב כזה? ושוב סליחה ! אני צריך להבין ..
    הרבה אני קורה מתשובות שלחוצים מזה וחשובה כנראה ההבהרה תודה לרבנים ..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל