לתרומות לחץ כאן

למה אלוקים לא מגן עלינו מאיראן??

שאלה:

למה איראן מצליחה עוד מעט להשיג פצצה גרעינית? איפה אלוהים בכל הסיפור? פצצה אחת של איראן תמחוק את כל ערי המרכז ולא תהיה כבר מדינה, למה אלוהים עוזב אותנו? איפה הוא בכל הסיפור? אנחנו מתפללים כל יום כל היום ואין לנו רגע אחד של שקט?? איפה אלוהים שהיה מגן עלינו כל הזמן? לאן הוא נעלם?? פעם אף עם לא העיז בכלל להתעסק עם ישראל כי הם ידעו שאלוהים איתנו, אבל היום בגלל שאלוהים לא בקשר איתנו הם צוחקים עלינו הם מאיימים להשמידנו, הם אומרים שאין אפילו אלוהים ושאנחנו כובשים ושזו לא המדינה שלנו, אז איפה אלוהים שיבוא ויסתום לכולם את הפה? זה כל כך מעצבן אותי! לא מספיק קשה במדינה הזאת מבחינה קיומית, פרנסה, קורונה והכל אז עכשיו גם איום מדיני? מתי יהיה לנו שקט? די נמאס כבר, איפה מלך מלכי המלכים?

תשובה:

לא הבנתי אותך, הפצצה הגיעה? וכי אלוקים לא יכול לשמור עלינו גם אם תהיה להם פצצה? שאלתך מזכירה לי משהו שאמר לי יהודי חכם מבוגר לפני כמה שנים: אדם אחד דיבר על כך שהוא מודאג מנין יהיה לו כסף לחתונות הילדים, פרנסתו קשה הוא גומר את החודש אבל בלי יתרות אז מה יהיה?! אמר לו אותו יהודי: ראה, בורא עולם יעזור לך לחתן את הילידם, רק שים לה מה אתה רוצה, אתה אומר לבורא עולם, לא די לי שאתה דואג לי לחתן את הילדים, אני צריך שכבר עכשיו תשים לי את כל הכסף בפק"מ שאני אהיה רגוע… זה מישהו הבטיח?! כשתזדקק לכסף בורא עולם יעזור, עכשיו תבטח בו ותאמין שיהיה טוב! כך גם כאן, בורא עולם הביא אותנו לכאן, הוא ידאג לנו.

זאת ועוד, אנחנו מובטחים שאם נשמור את התורה ונהיה ראויים לארץ הקודש איש לא יוכל לפגוע בנו! בידינו הדבר! הבעיה היא שאנחנו נותנים הוראות לבורא עולם במקום לעסוק בעצמנו… במקום למחות כנגד מחריבי הדת שמערערים את זכותנו בארץ ישראל ברפורמות שלהם, בחילול ה', בחילולי השבת, בטומאה ובפריצות וכו', במקום שכל אדם יפשפש במעשיו ויתקדם עוד, אנחנו מוחים כנגד בורא עולם, "הלו, תן לנו תן לנו תן לנו…." נתחזק ונהיה ראויים אז כל אויבינו יהיו ניגפים לקראתנו. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל