לתרומות לחץ כאן

יין פוטר שאר משקים / לחם משנה על לחם פרוס

שאלה:

שלום רב.
1. האם כשהמקדש מקדש על היין ואני לא שותה ממנו גם אני יוצא ידיי חובת ברכת ״שהכל״ על שתיה?
2. כאשר אני מקדש על היין ולקראת סוף הארוחה (בקינוחים) אני שותה שוב יין אחר אני אמור לברך שוב?
3. אם יש לי חלה אחת ולחם פרוס בנוסף כיצד עליי לברך על הלחם כשצריך לחם משנה?

תשובה:

שלום וברכה

אם את הלא טועם כלל מיין הקידוש זה לא פוטר שאר משקים, במשנה ברורה בסי' קעד ובביאור הלכה שם מביא שלוש שיטות בענין זה, האם דוקא קביעות על יין פוטרת, או די בשתיית מלוא לוגמיו, או אפילו טעימה כל שהיא, להלכה במלוא לוגמיו פוטר שאר משקים, בטעימה כל שהיא זה ספק ברכות ויש לפטור על משהו אחר, אבל בלי טעימה כלל, יש לברך על שאר משקים.

יין הקידוש פוטר כל מה ששותה בסעודה עד ברכת המזון.

בשו"ת משיב דבר סי' כא כתב שגם עטיפת לחם פרוס בניילון תועיל לענין לחם משנה, כמובן זה רק בדיעבד שאין לו לחם שלם, זה אינו פתרון של לכתחילה… וכמובן את הבציעה תעשה על השלם ולא על הפרוס.

חנוכה שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל