לתרומות לחץ כאן

בל תוסיף

שאלה:

שאלה לגבי דין בל תוסיף:

אם הסתפק אם יצא ידי חובת אמירת "ברוך המבדיל בין קודש לחול" בלי שם ומלכות בצאת השבת- כדי להתיר מלאכה: לפני הבדלה בתפילה או על הכוס בשם ומלכות.

1. האם יכול לחזור עוד פעם על אמירת "ברוך המבדיל בין קודש לחול" בלי שם ומלכות- אין כאן בעיה של בל תוסיף?

2. לא צריך לכווין או לומר בפירוש שאינו מתכווין לבל תוסיף מכל סוג שהוא?

3. יש הבדל בין אשכנזים לספרדים או תימנים ושאר עדות ישראל בנושא זה?

תשובה:

אין כל בעיה לומר שוב. ואנא סיימנו עם נושא ההבדלה, מיצנו אותו לגמרי.

חנוכה שמח.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. השאלה לגבי איסור בל תוסיף:

    אין בעיה לחזור שוב כמו שכתבתם, אבל שאלתי- האם עדיף לכתחילה לכווין או לומר בפירוש שאינו מתכווין לבל תוסיף מכל סוג שהוא? או שלא שייך בכלל לחשש איסור "בל תוסיף" ואין לזה כל משמעות במקרה זה?

    אין הבדל בין אשכנזים, ספרדים, תימנים ושאר עדות ישראל בנושא זה?

  2. לוודא שהבנתי נכון.

    אין צורך להוסיף מודעה או להתכווין שאין כאן "בל תוסיף"- כי לא רק שלא שייך איסור "בל תוסיף" כשאדם חוזר על ברכה מצד שיש ספק אם יצא ידי חובה בלי שם ומלכות

    אלא אפילו בלי ספק- אין בעיה מצד איסור "בל תוסיף" לחזור בלי שם ומלכות על ברכה אפילו שלא מצד ספק.

    וכלל זה הינו לפי אשכנזים, ספרדים או תימנים וכל העדות והפוסקים כולם.

    הבנתי נכון?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל