לתרומות לחץ כאן

תפילה אחת ביום לנשים

שאלה:

שלום.
אישה שחייבת בתפילה אחת ביום, במידה והיא מתפללת תפילת ערבית היא יוצאת ידי חובה על אותו יום שעבר או על היום שלמחרת? לדוגמא היום שתתפלל בלילה תצא ידי חובת יום חמישי או שישי?

תשובה:

אשה שאינה מתפללת שלוש תפילות ביום ודאי לא תסתפק בערבית, שכן תפילת ערבית מעלתה פחותה משתי התפילות האחרות, נשים אשכנזיות מתפללות שחרית ומנחה וספרדיות לפחות אחת מהן [זאת מלבד ברכות השחר שהן חייבות בהן].

שיתקבלו התפילות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אישה יכולה לבחור איזו תפילה שתרצה, נכון שבנות אשכנז נוהגות בשתי תפילות ביום ובנות ספרד לפחות באחת, אבל אין חיוב לשחרית או למנחה..
    ולענ"ד עדיף שאישה תתפלל ערבית בנחת ובכוונה ראויה אחרי שילכו הילדים לישון,מאשר שחרית/מנחה כאשר ילדים קטנים מתרוצצים בבית בקולי קולות או מושכים בשולי שמלתה

  2. בעיני זו טעות, כי ערבית היא רשות וכאשר אשה חייבת תפילה אחת ברור שיש לה להקפיד לכתחילה שתהא זו אחת משתי התפילות המחוייבות והחשובות יותר. כמו כן ראוי להעדיף שחרית אם אפשר, זו צורה אחרת לגמרי לכל היום. ולגבי הילדים המושכים, כאשר זה המצב אז אכן זה נכון, ויכול להיות שהיא פטורה לגמרי מתפילה אבל זה לא המצב בדרך כלל, אני לא מכיר אשה שאין לה חמש דקות שקטות ביום. אלא שלשתות קפה תמיד מוצאים זמן וגם לקרוא עיתון, ולהתפלל תמיד מזכירים את הילידים המושכים. אני בטוח שאם מבינים את החשיבות, ניתן להתארגן להתפלל, מנחה ברוגע.

  3. מבחינת העדפה אני מסכים שאכן שחרית זו צורה והשפעה אחרת על כל היום אז אם אפשר אין הכי נמי.
    לגבי ערבית,ביסודה נתקנה כרשות אבל בימנו הפכה לחובה מן הדין..
    והכל לפי המציאות,אם בערבית יש הכי הרבה ריכוז וכוונה בגלל הנסיבות,אז עדיין לדעתי ערבית עדיפה לאישה.
    אבל אני מסכים שזה קצת חוחא ואיטלולה לשבת עם כוס קפה ועוגה בשקט ולומר שלתפילה אין זמן

  4. מה שהתפילה הפכה חובה זה בגלל שקיבלו עליהם, כמו כן שיטת תוס' שהיא רשות רק לענין דחיית מצוה אחרת אבל היא ודאי חובה וכו', לא באתי להקל ראש בערבית חלילה, אבל ודאי היא פחות חשובה משחרית ומנחה. ובכלל שכחנו לציין שגם אשה ספרדיה שמתפללת שתי תפילות ביום תבוא עליה הברכה, ויש הרבה נשים צנועות וחסודות המתפללות שלוש תפילות, ובזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים, והכל לפי המצב התקופה בחיים והיכולת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל