לתרומות לחץ כאן

אפשרות קידושין באופן עצמאי?

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני ואשתי (שנינו יהודים) התברר שלא נשואים כדת משה וישראל. אנחנו ביחד 15 שנה ויש לנו 2 ילדים. אשתי לא רצתה אז לטבול במקווה ובגלל זה לא הסכימה לחתונה עם רב. אני גם הייתי רחוק מדת והבנת דברים. לכן עשינו מסיבה וחוזה נישואין בצ'כיה. היום אני מבין את החשיבות והצעתי לעשות טקס חופה וקידושין ולתקן את הטעות. היא סירבה בגלל שהיחסים שלנו לא כמו שהיה פעם, יש מחלוקות, סכסוכים וכ'. עכשיו אני לא יודע מה לעשות, פניתי לרב והוא אמר שאסור לי לגעת בה. מצד שני אנחנו חיים ביחד וזה עוד יותר עושה קרע ביחסים. אני לא יודע מתי היא אולי תסכים להתחתן ואם בכלל. חשבתי האם אפשר לעשות משהו שייחשב כנישואין ובעתיד (מתי שהיחסים יסתדרו) אנסה שוב להציע לעשות חופה וקידושין? אבל עד אז לחיות כמו איש ואישה כחוק. בברכה

תשובה:

שלום רב,

אין אפשרות לעשות נישואין ללא חופה וקידושין. גם אם יהיה איזה צורה לעשו. קידושין עדיין צריכים לעשות נישואין שזה כולל חופה ועשרה אנשים. אבל מעבר לכך, האם אז היא תלך לטבול? כלומר, האיסור המשמעותי יותר זה העובדה שאינה טובלת כך שזה ודאי צריכים לפתור רק בהידברות חיובית ביניכם.

מעבר לכך, צריכים לדעת שלא עושים חופה וקידושין באופן עצמאי. אלא רק באופן מבוקר וברבנות. הדברים מצריכים רישום מסודר למנוע תקלות בעתיד.

אם מה שעומד על הכף זה תרגיל של קידושין בלי נישואין כדבעי או להמתין מעט לשעת הכושר ולעשות את הכל בנועם ומתוך כבוד הדדי ביניכם ששניכם תרגישו האחד את הרצון של השני אני מעדיף את הדרך השניה. והאמן לי שאם תכבד את רצונותיה באופן כללי וידאו מאידך היא תראה שזה מאד חשוב לך אני בטוח שהיא תבוא לקראתך בסוגיה הזו.

המון הצלחה וחנוכה שמח

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל