לתרומות לחץ כאן

עונג שבת או לימוד גמרא

שאלה:

שלום לכבוד הרבנים, ושבוע טוב.
אני איש תורה ועבודה בכל נשמתי. לצורך השאלה אציין שאני נוהג לקום בכל יום ב 4 בבוקר ללימוד גמרא עד שחרית לאחר התפילה לימוד קצר ולעבודה. חזרה מהעבודה אני שוקע בלימוד עד שעה 10 בלילה ולפעמים עד 11 ואז הולך לישון. כך אני נוהג בימות החול, מצעירותי ועד היום. בליל שבת בסעודה הראשונה וגם בסעודה השניה אני נוהג לשתות כמות קטנה של ערק מדולל במים. בגלל שאני לא שותה כלל בימות החול הגוף שלי מגיב לאלכהול אפילו בכמות קטנה. מצד אחד זה מרגיע אחרי שבוע של עבודה קשה ומפרכת. אבל מצד שני אני לא מצליח ללמוד כלל או כמעט וכלל בליל שבת כי אני הולך לישון מיד אחרי הסעודה גם בגלל העדיפות של כל השבוע וגם בגלל האוהל. (ראוי לציין שביום השבת אני שוב קם בשעה 4 בבוקר ומתחיל את סדר הלימוד עד שאני הולך לישון). השאלה היא האם ראוי להמשיך עם המנהג של השתיה בליל שבת (מישום עונג שבת) למרות שאני מפסיד לימוד אחרי הסעודה הראשונה או שלימוד הגמרא מעל הכול.

בתודה מראש.

תשובה:

ראשית אני מקנא בך! אבל באמת! תיאור מדהים של יהודי מיוחד. לעצם שאלתך, אם כל הענין זה רק הערק לא נראה שזה עקרוני… הייתי מוותר, אבל מנסיון אני אומר לך שהעייפות הליל שבת היא מכל השבוע של העמל, וגם האוכל הכבד וזו תופעה מצויה שכולם מתמודדים איתה, לפעמים אכן קל יותר ללכת לישון מוקדם ולקום אחרי כמה שעות ללמוד.

המשך לעשות נחת רוח לאבינו שבשמים.

שבוע מבורך.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. עצה נהדרת,ללכת לישון לכמה שעות ולקום ללמוד בלילה, אלא שלא כדאי לאכול בלילה אחרי שישן,משום שחומרת הזוהר אומנם רק חומרא, אבל מי שקורא את דברי הזוהר בנושא,יעדיף כנראה שלא לאכול

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל