לתרומות לחץ כאן

עבודה עם גבר במשרד – יחוד

שאלה:

שלום רב.
אני עובדת בהנה"ח במשרד עם עוד בן אדם אני בקבלה והוא בחדר לידי והדלת שלו פתוחה, שנינו לבד במשרד
יש לציין שהוא יכול להיות אבא שלי הבדל בינינו 20 שנים.
זה נקרא ייחוד?
אין לי ברירה אחרת והעבודה הזאת מתאימה לי מבחינת השכר המיקום והשעות.

תשובה:

שלום וברכה

ככל שאתם לבד שם ואנשים לא נכנסים ויוצאים במשרד, זו בהחלט בעיה, והגיל שלו אינו משנה כלל. זה איסור יחוד. אבל אם לפי אופי המשרד כל רגע מישהו עלול להכנס והדלת אינה נעולה, זה מותר.

ככל שקיימת בעיה אין להקל ראש, יש לבדוק היטב וכלל שהדבר כרוך באיסור לא זו הדרך להתפרנס.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. משום שזה גם קלוש מאוד באופן זה שהיא יושבת קבוע עם גבר אחד ובודאי ליבו גס בה, ואעתיק מה שכתבתי בזה:
    בשו”ע אבהע”ז סי’ כב סעי’ ח נאמר, שאף שבדרך כלל אין איסור ייחוד במי שבעלה בעיר, אם מדובר באשה שליבו גס בה, כלומר שהוא רגיל בה ביותר כיון שהם דרים יחד בבית, כמו במקרה שלך, יש להחמיר יותר ולא קיים היתר זה. ולגבי פתח פתוח, מבחינה הלכתית סבר האגרות משה ח”ד סי’ סה שהיתר זה נאמר לא רק בפתח הפתוח ממש, אלא גם באופן שמצוי מאוד שמיהו ידפוק ויודע שיש אנשים בבית, כך שאם לא יפתחו לו מיד יתמה על הדבר, ומשום כך הם יראים לחטוא. אלא שבחלקת מחוקק שם ס”ק יג כתב, שכשם שההיתר של בעלה בעיר אינו קיים באופן שליבו גס בה, כך גם ההיתר של פתח פתוח לרשות הרבים אינו שייך באשה כזו. אלא שהט”ז חולק שם על החלקת מחוקק ומתיר, וכן צידד להלכה באגרות משה שם, וראה שו”ת שבט הלוי ח”ה סי’ רג בסופו שנקט אף הוא כדעת הט”ז אלא שצידד להקל בזה רק בדלת פתוחה ממש, ולא בסגורה שאינה נעולה, אמנם המיקל לסמוך גם בדלת סגורה שאינה נעולה כשכל רגע יכול לבוא מישהו יש לו על מי לסמוך, שכן נקט העזר מקודש שם, אבל אם הדלת נעולה כמו במקרה שלכם, זה קצת רחוק להתיר.

  2. שתי שאלות בבקשה:
    1. האם יועילו מצלימות אבטחה אם מישהו צופה בהן תדיר?
    2. שאלה שהסתפקתי בה כדלהלן:
    לגבי יחוד,אם אדם נמצא בדירה עם אישה שאסור להם להתייחד,האם דלת פתוחה לרווחה מועילה גם אם הוא נמצא לא מול הדלת אלא בחלק אחר של הבית? ומה אם זה בית עם 2 קומות והדלת כניסה פתוחה לרווחה למטה אבל הוא נמצא בקומה העליונה?

  3. 1. לגבי מצלמות ענינו פעמים רבות, ראה למשל כאן, https://din.org.il/2021/08/12/%d7%99%d7%99%d7%97%d7%95%d7%93-%d7%a2%d7%9d-%d7%9e%d7%a6%d7%9c%d7%9e%d7%95%d7%aa/ יש מחמירים אבל בשעת הצורך אנחנו מצדדים בעד המקילים בזה, אבל כדבריך, כאשר יש מי שצופה בהן…
    2. זה מאוד תלוי בנסיבות, כאשר אין סיכוי שמישהו יכנס, כי גם כשהדלת פתוחה לא נכנסים ללא רשות בשום אופן, לא נראה שזה יעזור. אבל זה גם לא המצב בשאלה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל