לתרומות לחץ כאן

משגיח כשרות – מנחה בעבודה

שאלה:

בתור משגיח כשרות תפקידי לפתוח את המטבח בבוקר ולהדליק את האש. כל עוד זה לא נכבה אין לי הרבה מה לעשות ס"ה לשבת ולשהות במקום. אני יכול להתעסק בענייני האישיים או להביא גמרא עם קובץ מפרשים. אם וכאשר מגיע משלוח (לא קורה הרבה ולא כל יום) לוודא שהכול מאושר. האם אוכל לצאת לעשרים דקות למנחה ולהשאיר את הגויים לבד במקום או שאצטרך להתפלל ביחידות? סיום המשמרת לאחר השקיעה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אינני בטוח שאתה צודק… יש לבדוק שהקמח מנופה, האורז ברור לא מכניסים משהו ולא מערבבים משהו שאסור לערבב יחד גם אם שני הדברים כשרים, יש מה לעשות. אמנם מטבע הדברים ניתן למצוא זמן למנחה, זה תלוי בפעילות במטבח שהיא גם לא רצופה כל הזמן, תתייעץ עם רב המערכת שמפעילה אותך.

בהצלחה

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. אני מאוד נדהם לקרוא את השאלה.
    1. מה זאת אומרת לודא להדליק את האש? ומה לגבי להניח את הקדירה על האש? להפוך את הקציצות או הדג או מה שלא יהיה?
    לאן נעלמה דעת מרן השו"ע שלא מספיק שיהודי רק ידליק את האש?! בני ספרד אסור להם לאכול בכזה מקום וחבל.
    2. יש עוד הרבה דברים מעבר לברירת אורז וניפוי קמח כמו שהעיר בטוב טעם הרב המשיב.
    מה לגבי:
    א. לוודא שאין ביצה או שום או בצל שעבר עליהם הלילה?
    ב. להשרות את הירק (שבא מגידול מיוחד למניעת חרקים)במי סבון ולשטןף היטב היטב?
    ג. לודא שאין דין בשר שנתעלם מן העין ( ואם יוצא למנחה ומשאיר גויים לבד במדבר אפילו לדקות ספורות אז ודאי יש חשש לפחות לכתחילה)
    ד. להשגיח שגויים לא אוכלים כריכים או אוכל שלהם ליד מוצרי הגלם או ליד התבשילים במטבח? וכמה פעמים ראו גוי שאוכל כריך עם נקניק ליד הגבינות או להיפך.
    ועוד ועוד ועוד
    עולם הכשרות איננו משחק והצלת הרבים הסועדים מעוון תלוי בך ידידי המשגיח.
    הייתי ממליץ לראות הרצאה של ידידי ומורי בשם "מה כבר יכול להיות" של כבוד הרב יוסף דורפמן שיש לו ניסיון בהובלת צוותי השגחה בארץ ובעולם.

  2. מסכים מאוד מאוד [אגב לגבי "אסור לספרדי לאכול, כאשר הגוי רק מדליק את האש, אכן כך היתה דעתו של הגרב"צ אבא שאול זצ"ל, אמנם הגר"ע יוסף הקיל בזה בשעת הצורך, מחמת ספק ספקא, וכבר דנו בזה ביניהם בארוכה]. מסתבר שאין שם ספרדים, מדובר בניו יורק.

  3. המעיין היטב ביביע אומר יראה שהגר"ע היקל בזה אך ורק בשעת דחק ולא בסתם צורך.
    ידוע שהגר"ע הורה בעבר לבני עדות המזרח שלא לאכול כלל במסעדות של בדצ העדה החרדית בגלל שלא היו מקפידים על בישולי גויים כדעת מרן השו"ע, ובעקבות כך ראשי הבדץ עדה חרדית שינו והחלו להחמיר במסעדות שבכשרותן כדעת השו"ע בעקבות דברי הגר"ע

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל