לתרומות לחץ כאן

הנאה מתבשיל שחימם נכרי בשבת

שאלה:

עובד זר הניח בשבת סיר מרק מבושל כל צרכו שנצטנן, על גבי הבלעך. האם בדיעבד ניתן לסמוך על שיטת הדגול מרבבה בפירוש דברי המגן אברהם (שיח ס"ק כו), שבדבר שאין בו בישול מותרת חזרה על גבי קדירה ריקנית. ואף שהמרק הוא לח שהצטנן, הרי מבואר במשנה ברורה (רנג-צה) שבדיעבד סומכים על השיטות שאין בישול אחר בישול בלח גם כשהצטנן לגמרי. ולפי זה יהיה מותר לאכול את המרק בעודו חם.?

תשובה:

הבלעך לא נחשב קדרה ריקנית, הוא נחשב כהנחה על האש ממש אלא שזו אש גרופה וקטומה, ממילא אינני רואה מקום להתיר זאת. ראה שם במגן אברהם שקדרה ריקנית עדיף מכירה גרופה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל