לתרומות לחץ כאן

שינוי עמדת הנהלה באמצע זמן עבודה

שאלה:

שלום וברכה!

לקראת ר"ח אלול תש"פ התקבלתי בעבודה כמנהל מוסד חינוכי שעומד תחת הנהלה המנהלת רשת מוסדות.
ב"ה שנת הלימודים תשפ"א הייתה מצויינת וההנהלה הביעה סיפוק. כבר בתחילת הקיץ ישבתי עם המנהלים וגיבשנו תוכנית לקראת השנה השניה, שבמסגרתה התקציב שהם הקדישו לשנה"ל תשפ"ב שעמד על 600 אלף ₪, ובמשך הקיץ עד לפתיחת שנה"ל דיברנו המון, ההנהלה ואני – על מפת התקציב איך לחלק אותה בין שלל הצרכים של המוסד, כמה לשכירות מבנה, כמה לשכר צוות, וכן הלאה.

בראש חודש התחלנו את השנה השנייה, ולפתע, באמצע החודש, המנהל מודיע לי כי יש להם 'וועד מנהל' שעומד בראש העמותה מבחינה מקצועית, וכי הם לא אישרו את התקציב הזה, ולכן חייבים לקצץ המון, לפחות 250 אלף מתוך התקציב…
וכדי שזה לא יזיק למוסד, הם הציעו לי שנעביר את המוסד למבנה שברשותם, שהוא ממש לא תואם לצרכים, גם על פי דעתם!
אני מטבעי מאד עדין, ולא מחפש לריב איתם ח"ו, להיפך, אני מבין שיש להם מצוקה כלכלית ומנסה לעזור ואולי להביא תורמים, למרות שזה לא מתפקידי וגם פחות יודע לעשות את זה.

אבל בינתיים לא נמצא פתרון אחר, וככל שהזמן עובר אני רואה כמה בלתי אפשרי לעבוד ולנהל את המוסד בצורה שהציעו. אינני חושב להתפטר כי מדובר בנשמות שאם המוסד ייסגר הם עלולים להימצא ברחובות.

אני שואל, האם יש לי טענה מבחינה הלכתית כלפי ההנהלה, למרות שלא חתמנו על מסמך לגבי התקציב, כי היחסים בינינו מאד טובים ואמינים, אך אולי זה שישבנו וסיכמנו על תקציב והתחלתי שנה על דעת כן – אומר משהו?

יישר כח מראש

תשובה:

שלום וברכה,

לא הבנתי מדוע אמור להיות לך תביעה נגד המוסד, הרי הם לא קיצצו לך במשכורת או בשעות העבודה, אלא הם עברו למבנה שלא נוח למוסד, אבל אתה כעובד מקבל את תנאי העבודה. אם אכן הם פגעו במשכורת שלך ודאי שיש לך תביעה נגדם שלא יכולים לעשות כן. גם אם הם גרעו מהמשכורת אם עשו זאת מאילוץ והם אנוסים בדבר, לא תוכל לתבוע אותם.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל