לתרומות לחץ כאן

השתתפות שכנים בתוספת בניה

שאלה:

אנו שכנים שהסכימנו על תוספת בניה (מאושרת בעריה), חפירה והקמת יסודות עולים בסביבות 50 אלף, אני מתגורר למטה וכמובן חייב להיות הראשון לבנות בחצר שלי, הבעיה היא שהשכנים מעלי אומרים לי שהם כרגע לא רוצים לבנות ואין להם כסף לכך, ולכן הם טוענים שאני יבנה על חשבוני כולל יסודות, וכשהם יבנו בעתיד אם בכלל הם ישלמו לי על היסודות…
השאלה שלי, הרי אני לעצמי לא הייתי זקוק כלל ליסודות, כיון שגם כך יש לי יציקה, ואני יכול לעשות בניה קלה מעליה, יוצא שכל החפירה והיסודות אני עושה למענם, בזה לכשעצמו אין בעיה היות והחוק מחייב, אבל, מדוע אני גם חייב לקחת משכנתא ולשלם ריבית שכוללת גם את הסכום הזה של הריסת היציקה הקיימת, חפירה, יסודות ויציקה חדשה, כאשר כל זה למעשה רק עבור השכנים שלי למעלה, מדוע שהם לא ישתתפו איתי כרגע מיד בכל עלות ההריסה החפירה והיסודות ואולי גם על היציקה החדשה?
תודה רבה כבוד הרבנים

תשובה:

שלום וברכה,

אתה כשותף חייב לבנות בצורה שיהיה ניתן לבנות מע"ג ההרחבה שלך, ולכן אין לך אפשרות לבנות בשטח המשותף בבנייה קלה ולחסום את השכנים שלא יוכלו לבנות עליך. וכיון שמחובתך לבנות בנייה קבועה, או שתמתין שכולם ייבנו איתך וההוצאות יתחלקו בין כולם, או שתבנה על חשבונך ואח"כ תגבה מהשכנים את ההוצאות. והשכנים שישלמו יצטרכו לשלם רק את ההוצאות ולא את הריביות שאתה משלם עבור ההוצאות.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל