מחילה, אבל עדיין אני נמצא במין בלבול סביב השאלה הזו. מכמה מקורות נראה שאין בעיה להיות בשיער גלוי גם מול אביה ואחיה, בגלל שהם רגילים בכך ולא שייך בהם הרהור ולכן מצד ההלכה הדבר הזה מותר.
אשמח למקורות שמבססים את האיסור ההלכתי.
כיון שהרעיון הוא להגדיר שבבית זה לא מקומות המכוסים [דבר שהוא עצמו שנוי במחלוקת, אבל נניח], נראה לי שהמנהג הרווח להקפיד בפני אביה [גם בפני בניה אני מניח שנשות בני התורה מקפידות, אבל בפני אביה נראה לי שמדובר במנהג חוצה מגזרים בדרך כלל], ולכן זה מקומות המכוסים.
התשובה הזו סותרת את מה שענו במקום אחר באתר. אשמח להסבר.
ועוד, שהרי אישה מעיקר הדין לא חייבת לכסות את שיער ראשה בבית, אז מה החיוב לכסות מול אביה?
מקור סותר: https://din.org.il/2020/10/14/%D7%9B%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%A8%D7%90%D7%A9-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%A0%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%94-%D7%95%D7%90%D7%97%D7%99%D7%94-%D7%94/
אני חושב שזה נכון לגבי בעלה וילדיה ולא לגבי אביה.
מחילה, אבל עדיין אני נמצא במין בלבול סביב השאלה הזו. מכמה מקורות נראה שאין בעיה להיות בשיער גלוי גם מול אביה ואחיה, בגלל שהם רגילים בכך ולא שייך בהם הרהור ולכן מצד ההלכה הדבר הזה מותר.
אשמח למקורות שמבססים את האיסור ההלכתי.
ביסוס לתשובה שלי:
שו"ת בריתי שלום, ח"ג, סימן א'.
משאלה אחרת באתר: https://din.org.il/2016/11/16/%D7%9B%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%A8%D7%90%D7%A9-%D7%9C%D7%90%D7%A9%D7%94-%D7%A0%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%94/
כיון שהרעיון הוא להגדיר שבבית זה לא מקומות המכוסים [דבר שהוא עצמו שנוי במחלוקת, אבל נניח], נראה לי שהמנהג הרווח להקפיד בפני אביה [גם בפני בניה אני מניח שנשות בני התורה מקפידות, אבל בפני אביה נראה לי שמדובר במנהג חוצה מגזרים בדרך כלל], ולכן זה מקומות המכוסים.
השאר תגובה