לתרומות לחץ כאן

הנאה ממעשה שבת של גוי בשבת

שאלה:

שבוע טוב. האם מותר לשתות ממיחם בבית הכנסת שגוי הוסיף לו מים בשבת? זה עבודה שהגוי עושה כל השבוע, לאו דווקא בשבת. יש חשש שאם לא יהיו מים לקפה או תה, חלק מהקהל לא יבוא ללמוד מוקדם יותר אלא רק לתפילה, או לא ישארו לשיעור אחרי התפילה.

תשובה:

שלום וברכה

ודאי אסור, זו הרי מלאכה שהגוי עושה עבור הישראל, ויש איסור הנאה ממעשה שבת שגוי עושה עבור יהודי כמבואר בשו"ע בסי' רעו, שז, שכה ועוד. ולגבי זה שהציבור לא יבוא, טוב ששאלת ביום ראשון, כך יש לגבאי בית הכנסת מספיק זמן לקנות עוד מיחם גדול ולמלא גם אותו במים לקראת השבת הקרובה שמן הסתם תהיה קרה אצלכם בניו יורק, לרווחת כל המתפללים, ללא חשש איסור.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. הרב ציין בניו יורק אז רק רציתי להזכיר לשואל שיש כאן מיחמים גדולים שנעשו בבעלות יהודי ועם מצב שבת כך שלא צריך טבילה וניתן למלא בערב שבת וכשהמים רותחים להעביר למצב שבת ולהשתמש בו כל השבת ללא פקפוק וללא שהגוי יצטרך להוסיף מים או לשנות משהו.

  2. איך זה שונה מהיהודי שגוי ויהודי כיבסו עבורו בגד בשבת והסכמתם להינות? כאשר את המלאכה האסורה עשה היהודי בשבת. הכוונה שהבגד מותר בשימוש לאחר צאת שבת ופה יהיה שימוש במיחם בשבת? ואפילו אם זו הכוונה – איך אתם יודעים שהיהודי לא ילבש את הבגד בשבת? מניין לכם שילבש אותו רק בימי חול?

  3. אבל איך אתם יודעים שהיהודי לא ילבש את הבגד גם בשבת? מי אמר שילבש אותו רק בראשון עד שישי? בשבת הכוונה רק לשבת הספציפית בה היה החילול?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל