שאלה:
באמירת הבדלה בדברים שמתירה מלאכה בצאת השבת:
אם מוסיף מעבר ל"ברוך המבדיל בין קודש לחול" את כל המשך הברכה- בין אור לחושך בין ישראל לעמים בין יום השביעי לששת ימי המעשה וחותם ברוך המבדיל בין קודש לחול- בלי שם ומלכות:
1. אין פה בעיה לכפול פעמיים ברוך המבדיל בין קודש לחול, שזה כנו האומר שמע שמע ומודים מודים שמשתקין אותו?
2. כיוון שזה כל הברכה של ההבדלה למרות שזה בלי שם ומלכות, יש עניין לכתחילה לאמרה בעמידה אם נוהג לעמוד בהבדלה על היין כשזה בשם ומלכות?
3. יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בשאלות אלו?
תשובה:
שלום וברכה
1. אין בעיה, זה נוסח הברכה.
2. לא צריך.
3. לא.
כשכתבתם לא צריך בתשובה 2- הכוונה שאין עניין אפילו לכתחילה?
יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
אין צורך אפילו לכתחילה. נראה לך שי לך קושי מסויים בנושא של צאת שבת. נראה לי שאת כל הנושא של הבדלה ןצאת השבת מיצינו. כל שאלה אחרת נשמח אם תשאל.
יש להוסיף, שגם מי שעומד בהבדלה על היין בשם ומלכות- ראוי לכתחילה לשתות את היין בישיבה. אני מניח שלפי כל העדות, אשכנזים, ספרדים, תימנים וכן הלאה.
הדברים נכונים?
מודה מעומק הלב על סבלנותכם!!!!! לא מובן מאליו בכלל!!!! מעריך זאת מאד!!!!!
לטובתך, מיצינו. אני בטוח שגם אתה מרגיש שהעיסוק שלך בענין איננו בריא. מדובר בעשרות עשרות שאלות שחוזרות על עצמן לאורך כמה שנים שוב ושוב. כדאי לנסות להגמל מהעיסוק הזה. בהצלחה
השאר תגובה