לתרומות לחץ כאן

פרפקציוניזם או חוסר בטחון עצמי?

שאלה:

שלום כבוד הרב

אני צריך עזרה בטבע מסוים שטבוע בי ואני מנסה לתקן אותו מה שקשה מאוד לשינוי.
העניין הוא כזה – אני תמיד מנסה לעשות דברים על מנת שהכל יהיה מדויק ללא טעות, ולכן כל קנייה שאני עושה, שיפוץ, חתימה על חוזים ובכלל כל פעולה שיש לה מורכבות מסוימת יחסית אני תמיד עושה מחקר מעמיק מדי לפני כן, הבעיה שאני בודק יותר מדי עד שהדבר נמאס (כל זה כביכול מחשש לטעות – מה שלא בהכרח עוזר כל המחקר המקדים, כי עדיין יש לפעמים בעיות מסוימות שמתרחשות בכל מהלך הפעולות האלו למרות כל המחקר המקדמים).
מלבד קביעת עיתים לתורה אני לומד ספרי לימוד מוסר מגוונים מתוך רצון לתקן מידות שאני חלש בהם או שאני רחוק מהם בביצוע.
אם אפשר לכוון פעולות שאני צריך לעשות כדי לתקן את הבעיה הזאת (היא מקשה עליי מאוד והנזק העיקרי שלה זה ביזבוז זמן יקר באופן קבוע ועיכוב של דברים רבים בחיים כתוצאה מכך) ואולי גם לציין אילו מידות מצריכות דגש בתיקון שמביאות אותי לבצע את המהלך השגוי שתיארתי באופן חוזר למרות שאני מודע לבעייתיות שבדבר?
בברכת תודה ויישר כח

תשובה:

שלום וברכה ידידי, ראשית זה אופי, ואופי אי אפשר לשנות רק קצת למתן אותו… בנוסף לכך לדעתי ובלי להכיר אותך יש כאן שתי נקודות נוספות, והן לא קשורות למידות. האחד קשור לביטחון עצמי, אני מניח שהבדיקות חוזרות ונשנות קשורות לחוסר בטחון שקיים אצלך, בהחלטות שלך, בחשיבה שלך וכו', צריך לחזק את הבטחון העצמי, הרבה לדבר עם עצמך שכמו שאתה זה מצויין, ויש לך מספיק תבונה ואינטואיציה לפעול. והנקודה השניה היא האמונה! וכי אתה מנהל את העולם כאן?! אנחנו רק עושים השתדלות, ולהשתדלות יש גבול, ומותר להשאיר משהו לבורא עולם! הרצון לסגור את כל הפינות עוד ועוד הוא בעצם חוסר אמונה בהשגחת ה' יתברך. אם תחשוב על כך, אולי זה יסייע לך.

בהצלחה רבה מאוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל