לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים משפילים

שאלה:

אני בן 24, גר אצל ההורים עדיין ושומע לכול רצונם ועושה הכול בכדי שיהיה להם טוב ונחת רוח ממני אך אני מרגיש שבתקופה האחרונה (כמעט שנתיים) ההורים שלי דורשים ממני דברים כול כך גדולים אשר יוצא בסוף שכול העיסוקים שלי מסתכמים בלבצע בעבורם דברים ענקיים תחת מכבשת לחצים רבה מהצד שלהם ומניפולציות רגשיות מצד האם, לעיתים אפילו גידופים, קללות וביזוי כאשר דברים שביקשו ממני לא עומדים בקנה אחד עם מה שהתאפשר לי לבצע וחוסר הערכה מוחלט. אני מתחבט עם עצמי מאוד וברוב הזמן לא מגיב וסופג הרבה הרבה מאוד, אך העניין הזה קשה לי מאוד ולעיתים מוביל אותי לשיברון ובכי כאשר אני לבד עם עצמי מול ה' יתברך – מצד אחד ברור לי שעליי לכבד את הורי ומכיר את הערך הרב במצווה זו, מצד שני אני חש מתוסכל כי אני סופג המון מההורים ולא מקבל אפילו מעט הערכה על פעולותיי או לפחות תמיכה או כבוד מינימלי כלפיי ואני לא מצליח להשקיע זמן בדברים שאני אכן חפץ בהם בחיי וזה מאוד מגביל אותי מבחינת ההתקדמות האישית עד לרמה של תקיעות בחיי וקושי למצוא נחת רוח ושלווה. אני שוקל לחלוטין לעזוב את הבית ולהתרחק מהוריי בעקבות כך.
אשמח מאוד אם הרב יוכל להגיד לי איך לדעתו כדאי לי לפעול בעניין זה?

תשובה:

שלום וברכה

ראיתי את שאלתך הכואבת. יש נקודה שקצת מפריעה לי בשאלתך, ולכן הייתי מציע לגשת למישהו קרוב יותר מכיר מה מתרחש אצלכם להתייעץ איתו. אתה מציין שהבעיה היא רק בשנתיים האחרונות, מדוע? מה היה קודם? מה גרם לכך? בדרך כלל בעיה מסוג זה מתמשכת לאורך כל השנים ולא מתחילה פתאום. כמו כן לא מוגדר לי מה בדיוק קורה אצלכם ובאילו סיטואציות. תיגש לייעוץ של רב קרוב פנים אל פנים ובודאי יוכל לסייע לך יותר.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום רב,
    לא מדובר על עניין חדש, אלא משהו שקורה כבר שנים ארוכות – והתגבר בתקופה האחרונה בצורה יתרה לאחר שהשתחררתי מהצבא ואני נוכח בבית יותר זמן.
    אני מרגיש כבול מאוד ואינני יודע מה עליי לעשות בשלב הזה.
    מצד אחד אני אוהב את הוריי, מצד שני אני אני חש כלוא, נרדף ועבד בביתי שלי, המונע בהתאם למניפולציות ולרחשי ליבם של הוריי.

  2. בנוסף להתייעצות עם אדם קרוב כפי שהצעתי, בכלל איש צעיר לא אמור להיות יותר מידי בבית, ולא משנה אם זה בית ההורים או ביתו, אינני מכיר אותך אם מתאים לך לימוד בישיבה או כולל או שמא מתאים לך לעבוד, אבל לאלשבת בבית, זה לא בריא, לבית באים אחרי יום עבודה מלא. זה חשוב לנפש בלי קשר לכל המצב שתיארת. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל