לתרומות לחץ כאן

ארנונה בדירה שכורה

שאלה:

שלום
אני אברך בכולל ושוכר דירה, והמשכיר שלי לא זכה לקבל הנחה בארנונה בעירייה כי אמרו לו שיש לו יותר מדי הכנסות, ואני התחתנתי בזמן הנחה והוא אמר כשסגרו שהוא ינסה להשיג, והיום הוא רוצה שהתחלק איתו שווה בשווה בסכום הארנונה כי הוא חילק את הדירה שלו לשני חצאים, וזה יוצא 250 ש"ח, השאלה אם אני יכול להגיד לו שאני אברך כולל ולי אמור לקבל הנחה ואני ישלם כפי ההנחה, כי בתקופה שביקשו אז נכנסתי לדירה, ולהעביר את הדירה על שמי זה בעיה כי זה דירה מחולקת וכן אני עובר בחודש הקרוב?
לסיכום האם אני צריך לשלם שווה בשווה בארנונה או כפי משאני צריך לשלם בהנחה

תשובה:

שלום וברכה,

אתה יכול לסדר את ההנחה על החודשים שאתה גר בדירה עד לסיום שנה הלועזית. ואחרי שתסדר את ההנחה אתה משלם רק את החלק שלך. אם לא ניתן לסדר הנחה עליך לשלם מחיר מלא.

בהצלחה.

מקורות:

אם צריך לשלם מחיר מלא השוכר צריך לשלם מחיר מלא העובדה שהיה יכול לקבל הנחה אילו הייתה הדירה רשומה על שמו לא פוטרת אותו מהתשלום, כיון שבפועל יש חיוב ארנונה והשוכר שגר צריך לשלם את החוב. במציאות נראה שאם יש חוזה שכירות אתה יכול לסדר הנחה על כל החודשים שאתה גר בדירה, וכדאי שתזדרז לפני סוף השנה הלועזית.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הבעיה שהוא אמר שינסה לעשות הנחה ודיברו שהוא יתן כל חודש פירוט אחרי שבע חודשים הוא נתן לי ואני לא יודע אם זה אפשרי
    זה שאלה אם הוא בכלל רוצה שאני ירשום שאני גר בבני ברק כי אולי יעשו לו בעיות
    מה הדין בציור הזה

  2. אם הוא מונע ממך לעשות הנחה הוא לא יכול לחייב אותך לשלם מחיר מלא, ותשלם לו לפי מחיר של הנחה. אבל אם הוא מצידו מאפשר לך לקבל הנחה ורק אתה לא מצליח לקבל אתה חייב לשלם מלא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל