שאלה:
בשו"ע יו"ד סי' שכח ס"ג בבית הלל שם משמע שהברכה על הפרשת חלה צריכה להיות אחרי שמפרישים ולא קודם עובר לעשיתן כמו בכל המצוות, מה טעמו ,האם זה כמו בהדלקת נרות בערב שבת שנוהגים להדליק קודם ואח"כ לברך שאם תברך קודם על "נר של שבת" ,נמצא שכבר קיבלה עליה שבת באמירה "של שבת" , אבל בהפרשת חלה מאחר וצריך לקבוע מקום כמו בדיני תו"מ כיצד תוכל לברך בעוד כל העיסה מחוברת כאחד על כן צריך להפריש קודם ואח"כ לברך,אבל נראה שזה לא טעמו וטעות בהבנתי,אך מי נוהג כדבריו?
תשובה:
הלשון שם אינו בדוקא, וודאי הברכה היא לפני ההפרשה, כמבואר ברמב"ם ביכורים פרק ה הלכה יא, וברמב"ן בסוף הל' חלה האריך בענין זה.