לתרומות לחץ כאן

שכח יעלה ויבוא ונזכר באמצע ותחזינה

שאלה:

אצלי זה עדיין בוקר ואצל הרבנים הנכבדים שליט"א זה אוט אוט אוט שבת אך זה הלכה למעשה לעכשיו וביום ראשון זה כבר לא יהיה רלוונטי אז אנצל במחילה את מסירות הרבנים ואשלח את השאלה.

בשחרית שכחתי יעלה ויבוא ונזכרתי באמצע החתימה לאחר הזכרת השם. למעשה יצא שאמרתי "ברוך אתה ה' המחזיר יעלה ויבוא וכו'" ולאחר מכן המשכתי "ותחזנה עינינו" וחתמתי האם נהגתי כשורה אם לא מה הייתי צריך לעשות ומה עלי לעשות כעת לתקן

ייש"כ עצום

תשובה:

לצערי ראיתי את השאלה רק במוצאי שבת… היה צריך לסיים המחזיר שכינתו לציון, ואז לומר יעלה ויבוא ולהמשיך הלאה, ואין צורך לחזור לרצה. במידה ולא היית אומר המחזיר, יש אומרים לסיים למדני חוקיך ואז יעלה ויבוא, אבל אחרי שאמרת זאת יש לסיים את הברכה, ויש אומרים שגם אם אמר למדני חוקיך אחרי המילה המחזיר בדיעבד יצא ואומר יעלה ויבוא, ואז שוב ותחזינה.

מקורות:

ראה משנה ברורה תכב ה שאם אמר ברוך אתה ה' יאמר למדני חוקיך יעלה ויבוא ושוב ותחזינה, אבל אם סיים את הברכה יאמר רק יעלה ויבוא ואז מודים, שו"ת אגרות משה או"ח ח"ד סי' צג [שחולק על המשנה ברורה וסובר שגם אם אמר רק ברוך את ה' לא יאמר למדני חוקיך אלא יסיים את הברכה ויאמר יעלה ויבוא], וראה אשל אברהם שם שהסתפק באופן שאמר המחזיר אם יאמר למדני חוקיך או יסיים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל