לתרומות לחץ כאן

לידה

שאלה:

שלום!
א. האם זה נכון שלא טוב לקנות עגלה ובגדים לתינוקת לפני הלידה, ומה המקור, והאם יש לחוש.
ב. האם השם הילה הוא שם טוב, או עדיף נועה??

תשובה:

שלום וברכה

אפשר לקנות, אינני מכיר מקור למנהג זה.

השם נועה מן הסתם טוב יותר שהרי יש לו מקור טוב בתורה בבנו צלפחד.

שיהיה בשעה טובה, לידה קלה ובריאה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה על התשובה המהירה.
    ואם בכל זאת רצונינו יותר בשם הילה, זה שם טוב?? והאם יש לו מקור מסוים..או משמעות טובה שראויה להיקרא..כי לפי איך שהבנתי בנושא השמות, טוב לקרוא או שם שיש לו מקום בתורה, או שם אם משמעות טובה, ובמיוחד אם יש צדיק שקרוי בשם זה, וההבדל ביניהם ששם עם משמעות טובה ותו לא, צריך שאלת רב כל שם ספציפי, דאין לדבר סוף, כל אחד ימציא שם..
    לכן אני שואל, א. האם זה נכון כל השטיקל שכתבתי. ב. האם יש מקור או משמעות טובה עד כדי כך לשם הילה שראוי לקרוא.
    ייש"כ.

  2. זה בסדר גמור. כשאתה קורא שם מהתורה של אדם צדיק אתה יודע שאתה הולך על בטוח, אבל גם כאן ניתן להניח שהשם הוא טוב, הוא מקובל ויש לו משמעות, שלא כמו שמות אחרים שלפעמים הפ רק הברה חסרת משמעות, אבל אני הייתי מעדיף שם בעל מקוורת וכנ"ל.

  3. שלום לכבוד הרב המשיב!
    באותו יום ששלחתי את השאלה, סיפרתי לאחד מקרובי משפחתי שאני מתייעץ עם רב באתר דין על השם הילה, והוא אוחז מאוד מהרב מוצפי, והוא שאל אותו, על השם הילה, והוא ענה לו כל כך בחריפות, שזה כמו לקרוא- חמצן מיים וכו', הכוונה ללא כל משמעות. אני אישית לא נמנה מתלמידי הרב מוצפי ובחיים לא התייעצתי איתו (ידוע לי שהוא ת"ח וצדיק), לכן רק רציתי לדעת מדוע, הוא הפריך את המשמעות לגמרי של השם הילה שזה עד כדי לקרוא חמצן, הרב אמר שיש לשם משמעות, רק עדיף מהתורה, (ויש לציין שראיתי בעוד ספר מלפני שנה בארך, שכותב שזה שם עם משמעות), לכן רציתי פירוט יותר מהרב, ומה ההסבר בדברי הרב מוצפי?
    יישר כוח.

  4. אין בענין זה "תורה מסיני", השאלה היא כמה משקל אתה נותן לכך שהשם יהיה בעל מסורת ובעל מקורות יהודיים. אני מניח לפי דבריך שהרב מוצפי נותן לזה משקל רב מאוד, אבל מעיון בדורות עברו אני לא בטוח שתמיד כך ראו את הדברים. נביט בשמות האידישאיים, מה זה שפרינצא? יענטא? בילה? אינני אומר שאין משמעות. נראה לי ששפרינצא זה כמו תקוה, אני רק בא לומר שהמציאו שמות חדשים, עם משמעות כזו או אחרת. לכן קשה לומר מה שם טוב יותר ומה פחות. העיקר שזו לא סתם הברה חסרת פשר. אבל זה נושא של נקודת מבט, ואחר שהשם הילה כבר התקבל די הרבה שנים קשה לומר שזה אינו שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל