לתרומות לחץ כאן

מספר הנחות תפילין ביום

שאלה:

בברכת-המצווה רשום: "להניח תפילין", ולא "על-מונחות-התפילין". -אז לכאורה עיקר המצווה הוא שלב הנחת-סידור-ליפוף-התפילין-על-היהודי,
-ולא כמות-הזמן שהתפילין על היהודי אחרי שסיים להניח-ולסדר-וללפף את התפילין עליו במקומם-התקין?
-האם קיימת מעלה להניח תפילין יותר מפעם 1 ביום? ויותר מ2 פעמים? ויותר מ3 פעמים? וכן הלאה ?
לדוגמא: יהודי נתקע שלא ברצונו, למספר ימים במקום בלי ספרי לימוד תורה,
אבל כן קיים לו סידור-תפילה ו-תפילין.
האם דרך כלל הוא מקיים השפעה רוחנית טובה יותר, בקיום מספר רב של הנחות תפילין ביום 1 על עצמו,
-יותר מאשר מה שמשפיע רוחנית לטובה בהשארת התפילין יד והתפילין ראש עליו למשך זמן ארוך ? -כמו מה שהיה נהוג בעבר להיות עם התפילין רוב-שעות-היום?
תודה,

תשובה:

המצוה היא בהיות התפילין מונחות עליו, ולא במעשה ההנחה, אלא שברכה תמידד נאמרת על עשייה ולכן היא נאמרת בנוסח זה. ממילא בודאי העיקר הוא שיהיו מונחים עליו כמה שיותר ולא להסיר ולהניח. זאת מלבד חשש ברכה לבטלה וחשש ברכה שאינה צריכה שיש ברעיון זה…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל