לתרומות לחץ כאן

חטיף המכיל אבקת חלב נוכרי

שאלה:

ככלל, איני אוכל מאכלים שיש בהם 'אבקת חלב נכרי'.
לאחרונה קניתי חטיף תזונה מסוים ולאחר מעשה ראיתי שהוא מכיל 'אבקת רכיבי חלב נוכרים'. (המוצר בהשגחת U ואישור הרבנות הראשית)
האם עלי להחמיר על עצמי ולא לאוכלו, משום סוג של 'נדר', או האם במקרה כזה, בדיעבד, מותר לי לאכלו?

תשובה:

שלום וברכה

אמנם אבקת חלב נכרי דינה קל יותר מחלב נכרי ממש, ויש שהתירו זאת, אבל יש חולקים, ובשביל צורך קלוש כזה, העדיפות הקלה של השוקולד או החטיף הזה על שוקולד אחר, אין להקל בשום אופן. מה גם, שכאשר יש שם אבקת חלב נכרי בהכרח אין כשרות מהדרין על המאכל הזה, ומי זה היום אוכל דבר מאכל תעשייתי כל שהוא בלי כשרות מהודרת…

מקורות:

הרב פרנק (הר צבי יוד קג) פסקשמותר לכתחילה לאכול אבקת חלב נכריבטעם הדבר הוא כתבשכאשר גזרו חכמים שיהודי צריך לראות את החליבהזה דווקא בחלב ממש או בגבינה כפי שראינו לעילאבל על אבקת חלבלא גזרוומשום כך מותר לאוכלה גם אם אין יהודי שמפקח על התהליך (בתנאיכמובןשאין דברים טמאים באבקהועע בציץ אליעזר טזכה).

אמנם החזון איש (יוד מא) חלק על שיטת הרב פרנקוסובר שדינה של אבקת החלב כמו חלב גויים ממששאסור באכילההרב מרדכי אליהו (מאמר מרדכי איוד סי‘ ד) פסקשאסור לאכול אבקת חלב נכריהוא טעןשמכיוון שלפני שייצרו את אבקת החלב היא הייתה חלב ממשאין זה משנה שאחר כך לקחו את החלב ושינו את צורתו לאבקהמכיוון שהחלב נאסר בשעה שהיה חלבהאיסור לא פקע בעקבות שינוי הצורהולכן אסורוכן כתב להחמיר בילקוט יוסף (שבת סי‘ שחי).

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל