לתרומות לחץ כאן

לקבל ביטוח רפואי מספר פעמים

שאלה:

שלום לרב. לפלוני יש כמה פוליסות ביטוח רפואיות בחברות שונות ומשלם פרמיות לכל חברה בנפרד. אף חברה לא יודעת על קיום פוליסה בחברה אחרת. אותו פלוני הלך לרופא פרטי כמתאפשר מתנאי הביטוח. האם מותר לו לקבל החזר תמורת קבלה מכל פוליסה בנפרד שהרי שילם עליה פרמיה מלאה או ההחזר הראשון שקיבל אוסר עליו לקבל עוד החזרים. כאמור עבור כל ביטוח שולמה פרמיה בנפרד. תודה.

תשובה:

שלום וברכה,

מעיקר הדין היה מותר לקבל כמה פעמים פיצויים מכמה ביטוחים, כיון שכל פוליסה זה התחייבות מצד עצמה. אלא שברוב או בכל הביטוחים יש תנאי שלא ניתן לקבל כפל ביטוחים, ואם מקבל ממקום אחד לא רשאי לקבל לקבל שנית, וכשיש תנאי כזה לא ניתן להערים ולקבל מספר פעמים.

בהצלחה.

מקורות:

במשנה כתובות יב, א מבואר שאדם שנשא אשה והתחייב לביתה מזונות ואח"כ התחתנה האשה עם בעל אחר וגם השני התחייב לזון את הבת, יכולה הבת לקבל פעמיים דמי מזונות, ולא אומרים שלא התחייב ע"ד שיש מזונות ממקום אחר, וכל בעל צריך לקיים התחייבותו בפני עצמו. ולכן ה"ה באדם שביטח את עצמו מספר פעמים יוכל לדרוש כפל פיצויים, כיון שכל פוליסה היא התחייבות בפני עצמה. אלא שכיון שיש תנאי שלא יוכל לקבל כפל פיצויים ואם מקבל ממקום אחד לא יוכל לקבל ממקום אחר, לכן חייב לאכוף את תנאי הביטוח ולא יוכל לקבל כפל פיצויים. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל