שאלה:
האם מותר לשפוך על עצמי ט' קבין מים חמים שהוחמו בדוד שמש כתחליף לטבילת עזרה ואף שיש איסור רחיצה במים חמים שמא יש להקל כדרך שמקלים לטבול במים חמים
תשובה:
אין קשר כלל בין הנדונים. הנושא של שימוש בדוד שמש אינו בגלל איסור רחיצה וגזירת מרחצאות, אלא יש בעיה בכך שכאשר אתה מוציא מים מהדוד נכנסים לתוכו מים קרים ומתבשלים שם בחמים, ונמצא שאתה גורם לבישול מים בשבת. לכן אין כל מקום להתיר בתשעה קבין יותר מבסתם רחיצה.
א. יש מתירים בדו"ש ב. מה הדין אם אני רוצה להשתמש במים חמים מהדוד של שבת למהול אותו במים וכו' העיקרון של השאלה היא האם יש להתיר גזירת מרחצאות כשהכוונה היא לטהרה ולא לרחיצה כשם שהתירו במקווה מהטעם הנ"ל
1. דיברנו למסקנת רוב ככל הפוסקים שאוסרים. 2. יש להקל כמקווה [למקילים במקוה כמו הקרבן נתנאל, רבים מחמירים גם במקוה לגברים ומקילים רק לנשים].
הקרבן נתנאל התיר רק בטבילה משום שאינה בכלל רחיצה.
לדעתי כאן זה פחות מטבילה, זה לא צורה של רחיצה אלא שפיכת כמו מים בבת אחת. לעשות זאת במקלחת כמה דקות זה אכן יש להסתפק, אבל מה שממלא בקערה מהדוד של שבת ושופך על עצמו אין איסור.
השאר תגובה