לתרומות לחץ כאן

"גזר דין שיש עמו שבועה" (ראש השנה יז ע"ב ויח ע"א)

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב,

מדברי הגמרא בראש השנה (יז ע"ב ויח ע"א) יוצא שגזר דין שיש עמו שבועה אינו נקרע, אפילו לא בצבור.

ובסוף הסוגיא כתוב שעון בית עלי, בזבח ובמנחה אינו מתכפר, אבל מתכפר בתורה (לדעת רבא) או מתכפר בתורה ובגמילות חסדים (לדעת אביי), והרי עון בית עלי נכנס בגדר "גזר דין שיש עמו שבועה" שאינו נקרע, ואפילו לא בצבור ?

האם מכאן יוצא במסקנא שגזר דין שיש עמו שבועה נקרע על ידי התורה (לדעת רבא) או על ידי תורה וגמילות חסדים (לדעת אביי), אפילו ביחיד ?

תודה על התשובה.

כל טוב.

תשובה:

שלום וברכה,

כתבת נכון! הגמרא מוכיחה מעלי שגז"ד שיש עימו שבועה לא נקרע וע"ז אומרת הגמרא שעל ידי תורה או תורה ומעש"ט נקרע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל