לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

אי הבנה בין החברה ללקוח

שאלה:

לכבוד הרב,

1. מוצר יקר שהתקלקל אחרי קצת יותר משנה (בתום שנת האחריות).
יצרתי קשר עם החברה וטענתי איך ייתכן למוצר יקר תקלה כזאת ממש בסמוך לסיום האחריות. אמר לי מנהל החברה נשלח לך טכנאי, ויצרו קשר לתיאום.

שהגיע הטכנאי אומר לי עלות ביקור + החלפת חלק עולה כמה מאות שקלים.
אמרתי לו שבאף שלב לא ידעו אותי שמכוונים לחייב אותי (לא הזכיר את זה מנהל החברה שפניתי אליו ולא מי שתיאם את הטכנאי מטעמם, היה ברור לי שעושים זאת לפנים משורת הדין בגלל הטענה שהמוצר הנ"ל יקר והתקלקל יחסית מהר ביחס לשווי שלו ולמשך האחריות).
בסופו של דבר לא הסכמתי לתקן בעלות הנ"ל.
נציג החברה יצר קשר ואמר שזה היה צריך להיות ברור שזה עולה כסף (למרות שהנציגה טענה בשיחה (בזמן שהטכנאי היה כאן ואמר על התשלום) ששלחו אליי בטח לפני התיאום טופס הזמנה/הצעת מחיר – מה שלא היה באף שלב במקרה הנ"ל)).
בסופו של דבר אמר המנהל אם אתה לא רוצה לא צריך לשלם, כאילו יש פה צד שהם בטוחים שאני חייב אבל לא דורשים.
אני שואל האם יש פה צד של גזל אם כל הדברים התרחשו כפי שהוסבר?

2. יש אתר של בעלי מקצוע שרק לנרשמים עם מספר נייד יש אפשרות לקבל את פרטי בעלי המקצוע (בד"כ בעלי מקצוע איכותיים שעוברים בקרת איכות מטעם החברה המפרסמת ).
בכל בירור של בעלי מקצוע (כלומר אם לוחצים על בקשת מספר טל' של אחד מהם, החברה לא מפסיקה כמעט להתקשר כל יום על מנת לקבל מידע מהלקוח כדי לדעת אם סגר איתו עבודה ובאיזה סכום).
השתמשתי באתר כדי לקבל הצעת מחיר ממספר בעלי מקצוע, והם לא הפסיקו להתקשר כדי לדעת איך התקדם המצב איתם עד שבגלל חוסר מענה הם החליטו להשהות את החשבון ולמעשה לא לאפשר לצפות בבעלי מקצוע בעתיד וגם לא לתת חוות דעת על עבודה שנסגרה.

חודשיים לאחר מכן, סגרתי באיחור עבודה עם אחד מבעלי המקצוע שאותר שם, אבל לא ניתן להשאיר להם חוות דעת (והם גם הפסיקו לחפש אותו בטל').
האם אני מחויב לתת להם מידע למרות שהם למעשה ביטלו את החשבון אצלם (בדיעבד התגלה מהבעל מקצוע שהוא בעצם נותן להם אחוז מסוים מכל לקוח שהגיע אליו דרך אותו אתר).
אם כן אני מחויב לחפש אותם אחרת יש פה גזל? או פשוט לראות אם יצרו קשר שוב (למרות שנראה שזהו הפסיקו לנסות)?

תודה

תשובה:

שלום וברכה,

1. צריך לדבר שוב אם בעל החברה ולהגיע להסכמה, כיון שאם המחילה נעשתה דרך כעס אינה מחילה. ויתכן שמדינא אתה חייב לשלם על התיקון.

2. אתה צריך לנסות להיכנס לאתר ולתת את המידע ששכרת איש מקצוע מטעמם, כדי שהם ייגבו את דמי התיווך מהפועל. אם אתה לא מצליח אין עליך חובה לרדוף, כיון שחיוב התשלום מוטל על האיש מקצוע ולא עליך.

בהצלחה.

מקורות:

הייתה אי הבנה בין הצדדים, וכיון שהם לא פטרו אותך יש עליך חיוב לשלם. ויש לדבר שוב ולהגיע להסכמה בין הצדדים, המחילה שנעשית בין הצדדים אינה מחילה, כמבואר בשו"ע סימן שלג ברמ"א סו"ס שלג.  

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה.
    מה לגבי ההתייחסות לזה שהמנהל בכלל לא יידע אותי שזה בתשלום ובכלל לא היה ברור מאליו מההתכתבות איתו בדוא"ל (זאת הדרך שתיקשר) עד שהתקשרו לתיאום טכנאי מבלי להזכיר מילה בנוגע לתשלום?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל