לתרומות לחץ כאן

תרומות ומעשרות מיין שני

שאלה:

בס"ד
שלום , הגיע הזמן שאני צריך לעשר את היין ורציתי לשאול 2 שאלות:
1. את המעשר עני לאחר ההפרשה אני שם במיכל בנפרד,רציתי לשאול אם אני יכול להשאיר אותו עוד כחודש אצלי, מכיוון שאני רוצה להשביח אותו (לשים בו עץ אלון) כדי שיהיה יותר נעים לשתייה, ואם כן האם מותר לי לטעום ממנו כדי לראות שהוא מוכן, אני גר בבני ברק, האם כל אברך יכול לקבל את המעשר עני או שאני צריך לחפש עני ממש
2.מהגפת עשיתי יין שני כדי לזקק אותו, אבל הזגים נסחטו השנה טוב כך שכמעט לא נשאר בהם יין אלה הכל מים וסוכר האם בעישור אני יכול לכוין על מה שבלוע בזגים ?(חבר אמר לי שהגמר מלאכה זה האלכוהול ,אבל לדעתי זה לא נכון כי הזגים נתנו טעם וצבע וכל הזיקוק שלי זה מה-100 ליטר מים שהוספתי ו-25 קילו סוכר)
תודה

תשובה:

1. מותר להשאיר את היין אצלך אבל רק עד חג הסוכות, אם עבר חג הסוכות יש שיטות בראשונים שעובר עליו בבל תאחר. צריך לתת למי שנזקק, ולא לכל אברך אם הוא מתפרנס יפה [אשה עובדת וכדומה].

2. השאלה לא מספיק ברורה, אומר את הכלל היסודי: יין שני חייב בתרומות ומעשרות בשני אופנים, או שסחיטת הענבים לא היתה בכלי ולא היתה סחיטה גמורה, ואם היתה סחיטה גמורה הוא חייב בתרומות ומעשרות רק אם אחרי שריית הזגים במים נוספה לו כמות של 25% מהכמות של המים (והסוכר) שהוסיף. בכל מצב על יין שני לא מברכים.

לא פשוט שמותר להפריש מהיין על היין שני לפני שנעשה, ולא ברור שהפרשה זו מועילה.

מקורות:

ראה בבא בתרא צו ב- צז א.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל