לתרומות לחץ כאן

כתובה מאתים זוג לבחורה שחייתה עם הבחור לפני הנישואין

שאלה:

אתמול בערב הייתי בחתונה של זוג שאינם שומרי תורה מצוות וכמדומני שאף גרו ביחד לפני החתונה,הרב מסדר הקידושין כמובן לא כתב בכתובה בתולה,אך כתב שעיקר הכתובה מאתיים זוז,לשאלתי מדוע,ענה שהחתן סבר וקיבל,חשבתי שהתכוון שהוא דיבר עם החתן,היום בררתי עם מסדר הקידושין וענה לי שלא דיבר על זה עם החתן אבל ככה הוא נוהג,מי שמתחתנת פעם ראשונה הוא כותב מאתיים והחתן חותם על זה וזה בסדר.
שאלתי היא האם הכתובה כשירה?

תשובה:

שלום רב,

האישה הזו היא ודאי בחזקת בעולה והחתן כמובן יודע את זה, ומן הסתם גם היא לא נבעלה רק לו וגם את זה הוא יודע, ובכל זאת הוא מוכן לתת לה כתובה מאתים זוז כנהוג ולכן אין בזה כל בעיה. אם ישאל את החתן הוא גם אינו יודע מלבד עריכת החופה שזה חלק מהטקס והוא מעוניין לעשות כמו כולם. מלבד זאת שעפ"י ברור שכאשר אדם מתחייב במשהו עליו לברר קודם לכן, ואם לא בירר אינו יכול לבוא בטענה שלא ידע וכו'. כפי שכתב הרשב"א והובא בשו"ע חו"מ סי' מה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אכן הוא כותב אפשר שהכתובה פסולה אם כי כפי שהוא תמה שם אדם יכול להתחייב יותר. וגם פוק חזי מה עושים כולם אצל החילונים שהן בחזקת בעולות וכולן לפחות מפותת עצמו לפני החופה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל