לתרומות לחץ כאן

חובה לאכול בשר חלק בדוקא?

שאלה:

שלום כבוד הרב.
ידוע שיש המקפידים לאכול דווקא בשר המכונה "חלק"
האם חובה לקנות דווקא בשר כזה, או שכל בשר עם כשרות מספיק?
אם צריך להקפיד על כך, ואדם אכל בשר לא "חלק" זה דומה במידת מה לאכילת בשר לא כשר? שזה דבר מאד חמור כידוע..

לפני כמה שנים היה איה שינוי מטעם הרבנות ראשית לעניין בשר חלק בהשגחה שלהם ,יש משהו שצריך לדעת לעניננו? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

אינני אוהב כל כך להשיב על שאלות שאני רואה שכבר שאלת במקום אחר [מחקתי את סימני הדרך..], משום שזה עשוי רק לבלב אותך, אינני יודע איך ומה השיבו לך שם… אבל לעצם השאלה, ראשית הלכה ואחר כך פרקטיקה:

מבחינת הלכה ידוע לכל, הבית יוסף החמיר מאוד בעניני סירכות ולכן לספרדים יש חובה לאכול רק בשר חלק, בשר שאינו חלק לדעת השולחן ערוך ומנהג הספרדים הוא מוגדר טרפה שאסור באכילה. למנהג בני אשכנז על פי הרמ"א הבשר כשר.

אלו דברים ידועים, עכשיו פרקטיקה.

הנושא של כשרות הבשר הוא מן הסתם המסוך והמורכב ביותר בתחום הכשרות. אם בכל מוצר מתועש אתה יכול לבדוק את הליין בצורה נוחה מתונה נעימה ולהבין מה כל חומרי הגלם ומה המכשירים וכו', ומכאן גם להסיק שכל עוד לא נוצר שינוי הכל בסדר, בכשרות בשר אין להקיש בין שחיטה אחת לחברתה, כל בהמה היא משהו אחר וכל פעולת שחיטה זה משהו אחר, גם אין לך די מתינות כיון שהליין חייב לרוץ כל הזמן, הבעיות סבוכות מורכבות ומשתנות. ולכן אין מקום להקל ראש בזה, וההשתדלות הנדרשת מאיתנו כדי להבטיח שאכן הבשר שאנחנו אוכלים הוא כשר, היא אכול רק בכשרות מהודרת ובשר חלק [לא די חלק, חלק מכשרות מהודרת] כך אנחנו יודעים שיש כמות רבה הרבה יותר של משגיחים, שהמשגיחים הם אנשים הרבה יותר מנוסים ובעלי ידע מקצועי איתן, שיש גיבוי טוב למשגיח לפסול במות בלי לחשוש מכך שהוא גורם נזק גדול, כי המערכת מגבה אותו ועוד ועוד.

ולכן בדבר הזה אין להתפשר.

ברכה והצלחה ויום טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל