לתרומות לחץ כאן

נישואי "תערובת" בעל דתי עם אשה חילוניה

שאלה:

שלום כבוד הרב אני ובת זוגתי בקשר של 4 שנים היא חילונית ואני דתי היא הסכימה לכבד אותי בכל מה שקשור בדת ואפילו להשתדל ולתת מעצמה אחרי החתונה ולמען הילדים בשביל הדת הבעיה שלנו זה החתונה יש לומר שעל החינה המעורבת היא וויתרה היא רוצה חתונה מעורבת מהתחלה ועד הסוף ..החתונה לא תכיל הרבה אנשים מבחינתה זה עצוב לעשות הפרדה כדי לרקוד עם עשרים איש היא אומרת שזה היום הכי מאושר בחייה .כל הצד שלה חילוני וגם שלי חלקו אם לא נקיים את החתונה זה כנראה יוביל לפרידה וסביר להניח שאם לא איתי היא תילך עם בחור שיכול לדרדר אותה מבחינה דתית אילו שאיתי היא מוכנה להשתדל ואפילו להביא אותה למצב של שמירה מטעם עצמה יכול לקרב אותה מאוד האם יש מקום להתר?

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

הנושא אינו החתונה בהפרדה כן או לא, ממש זה לא הנושא. הענין הוא שאתם הולכים לנישואין חסרי סיכוי, וזה כואב… חשוב לדעת, היום כשהכל זוהר והאהבה חדשה ונקייה, ואתם לא חיים יחד במשותף את כל הקונפליקטים, נראה לכם שתוכלו לגשר על פערי הדת. אבל כשזה יהיה הלכה למעשה זה יהיה בלתי אפשרי, אחת מהשתים, או שאתה תוותר על הדת, וזה דבר הכי גרוע שיכול לקרות לך כמובן, ולא תסלח לעצמך לעולם וכמובן תחייה בסתירה פנימית וסוג של שבר, או שכל חייכם יהיו חיכוך אחד גדול, איך חווים שבת? איך חג? מה קורה כשנתקעים ואין אוכל בהכשר ורעבים? איך מחנכים את הילדים? מה עושים כששמירת הטהרה מהווה קושי? אם אתה דתי אז אתה רואה בזה ערך, אבל כמה אפשר לעשות את זה בשביל השני שבדיוק היןם הרגיז אותך במשהו? וכו' וכו' וכו'. חתונה חייבת לבוא עם בסיס של התאמה בדרך חיים בהשקפת עולם, בלי זה מועד לכשלון.

לא אחריותך לדאוג לשמירת המצוות שלה, אין הגיון להתחתן עם אשה כדי "לחזק אותה", אני יודע שזו חוצפה מצידי, אבל שאלת אז אני אומר את שעל ליבי והאמן לי, מתוך המון המון נסיון כאן באתר, בליווי זוגות מעורבים, בנישואין וגם בגירושין ולאחריהם…

בשורות טובות וחיים טובים שמחים ומאושרים!

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. אני מתחנן בפני השואל שיפרק את הקשר ויציל עצמו מהסבל והיסורים של חיים כאדם שומר תורה ומצוות עם אישה חילונית.
    אני עברתי את זה על בשרי ומוכן לעמוד על המשמרת שיברח מזה כל עוד נפשו בו.
    זמין לשאלות אם ירצה השואל 0505702347

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל