לתרומות לחץ כאן

תהליך גיור – דעה

שאלה:

שלום כבוד הרב,

בת זוגתי נחשבת זרע ישראל, אביה יהודי וסבא שלה מצד אימא יהודי גם כן, אך הסבתא לא יהודיה.
בת זוגתי נולדה וגדלה בישראל, למדה בבית ספר דתי ולאחר מכן בממלכתי (יחד עם שיעורי תנ"ך שהיו האהובים עליה) וגדלה בבית יהודי לכל דבר, יחד עם חגים, קידוש שישי ותפילות אף על פי שאימה מעולם לא התגיירה.
בת זוגתי מתחילה תהליך גיור בבית הדין של "גיור כהלכה", הגיור הוא אורתודוקסי לכל דבר, היא תעבור לימודים לאורך תקופה (מקוצרת – מספר חודשים), תקבל עול מצוות, מקווה וכמובן תעבור הדרכת כלה לפני החתונה שלנו.
הרבנות לא מכירה בסוג הזה של גיור, אך לאחר בידוק מעמיק מדובר כאן בגיור אורתודקוסי הלכתי לכל דבר ועניין, הלא כך?
אני פונה לכבוד הרב בכדי לקבל את תשובתו ודעתו בנושא זה.
שנינו נרצה חתונה מסורתית, עם חופה ורב שיקדש אותנו כדת משה וישראל, ו"גיור כהלכה" מציעים לעשות זאת עבורנו, ואני מבין שהרבנות לא תכיר בנו בהכרח, אבל חשובה לי בכל זאת ההלכה ולוודא שאכן מדובר בתהליך הלכתי וודאי.
הרב נחום אליעזר רבינוביץ' זצ"ל ייסד את בתי הדין של 'גיור כהלכה'.

תודה, בשורות טובות בע"ה!

תשובה:

שלום וברכה

אינני רוצה להביע דעה על בית דין כזה או אחר וגם אינני מכיר מקרוב, רק שני כללי יסוד אומר לך, האחד הלכתי והשני פרקטי:

1. ההלכתי: כדי שהגיור יתפוס, חובה שהיא תקבל על עצמה שמירת תורה ומצוות באופן מלא! כלומר, שבת כשרות ברכות טהרת המשפחה חגים וכו', כל מה שמחוייבת אשה יהודיה. אשה לכתחילה מקבלת על עצמה שמירת מצוות חלקית, אין תוקף לגיור שלה ולא חשוב היכן היא תבצע אותו. ולכן חובה על בית הדין לברר היטב אצל המתגייר האם בכוונתו לקיים בית דתי באופן מלא או לא.

2. באופן פרקטי: כיון שזה כך, ממילא מאוד לא כדאי לעבור גיור שאינו מקובל על הרבנות, תחשוב שני מטר קדימה, בכך אתם בעצם גוררים בעיה קשה לדור הבא ומה הרווחתם, יוולדו לכם שוב ילדים בעלי זהות לקויה ועמומה, שלא ידעו בעצמם מאה אחוז מה הם. יהיו שיכירו ביהדותם ויהיו שישללו אתה, זה יקשה עליהם נפשית, יקשה עליהם במוסדות החינוך ובנישואין ובכלל. אם היא רוצה להתגייר באמת, היא הרי בלאו הכי חייבת לקבל מצוות, אז למה לעשות זאת באופן שאינו מוקבל על כולם, תעשו זאת במקום שכולם יכירו בכך, וכך לא יהיה פקפוק ותגדלו ילדים ונכבדים בעלי זהות ברורה ויציבה גאים במורשתם ביהדותם בארצם וגם בהוריהם…

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל