לתרומות לחץ כאן

האם הנחת בגד שאינו נקי כל כך על בגד לח בשבת נחשבת ככיבוס

שאלה:

שלום כבוד הרב שאלה
פעם שמעתי מרב שאם אדם לובש בגד שהוא מלוכלך אסור לו לשטוף כלים בהנחה שסביר להניח שבמהלך שטיפת הכלים הבגדים שלו יתמלאו מים ולכאורה "ינקה" אותם כלומר שלכאורה אם יש לו כתם שלא יוצא מהבגד ובכך ששוטף את הכלים יוצא שנוח לו בכך אסור לו לשטוף כלים באותו בגד
יש לי שאלה בהנחה שלאדם היה בגד בשבת שבשבת שעברה לבשו לפרק זמן מסויים אך לא התלכלך ובשבת הזאת רצה ללבשו
וקרה שבשבת הניחו אותו בטעות על בגד לח מאוד שהורידו אותו מהכביסה ולא התייבש [רטוב בצורה שקשה ללבשו] ובכך הבגד הישן נרטב קצת ולכאורה "התאוורר" קצת שלבעל הבגד נוח מזה מזה
בגלל דבר כזה אפשר להגיד בשבת שאסור ללבוש אותו?

מחילה מכבוד הרב אם זה שאלה קטנונית קצת כי בעיקרון לא הבנתי איך הדבר הזה הולך כי אמרו לי שאם אדם עשה דבר בשוגג אפילו שלא התכוון בזה אבל מחמת שנוח לו בזה [כמו לדוגמא בכלים אדם לא מתכוון לכבס את הבגד אבל אם מחמת שהוא עושה כלים יוצא שיש כתמים על בגד שלא יוצאים ומחמת שהוא עושה כלים החולצה או הבגד נשטף אסור לו לשטוף כלים בבגד זה מחמת שאם אדם עושה דבר שלא מתכוון ונוח לו בשבת אסור]

תשובה:

שלום וברכה

אין מציאות כזו שבגד יתכבס על ידי הנחתו על בגד לח או על ידי שיתיז עליו קצת מים כשהוא רוחץ כלים, הכתם ישאר כך שזה חסר משמעות. מה שאסרו הוא שריית בגד במים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל