לתרומות לחץ כאן

עירובי תבשילין ששמר אברהם

שאלה:

שלום וברכה,
רציתי לשאול לגבי זה שאברהם אבינו ע"ה שמר את כל התורה כולה קודם שנתנה שנאמר עקב אשר שמע וכו' וישמור משמרתי חוקותי ותורותי- דרשו חז"ל ששמר את ב' התורות – תורה שבכתב ותורה שבע"פ.
שאלתי היא, אם הבנתי נכון, שהוא שמר עירובי תבשילין שזה מדרבנן מזה שכתוב תורותי בלשון רבים.
אז אני שואל האם זב נכון והאם עירובי תבשילין זה מדרבנן? כי ככל שידוע לי עירובין חצירות זה ממש מדאורייתא.
אז האם עירובי תבשילין זה מדרבנן?
ושאלה נוספת, איך הוא שמר אם זה עדיין לא ניתן, מהיכן הוא ידע את כל התורה?
3. האם ספר היצירה זה באמת נכתב על ידו?

תזכו למצוות וכל טוב,
שבת שלום.

תשובה:

גם עירוב חצרות הוא דרבנן, מהתורה האיסור הוא רק הוצאה מרשות היחיד לרשות הרבים, הוצאה מרשות היחיד לחצר המשותפת עם עוד שכנים היא דרבנן. עכ"פ עירוב תבשילין זה בכלל נושא אחר שלא קשור לאיסור הוצאה ומלבד המילה הדומה – עירוב, אין קשר בין הדברים, והוא ודאי דרבנן.

ספר יצירה אכן מיוחס לאברהם אבינו, ולפי המובא במדרש הלשונות שהגיש למלאכים היו מעגלים שיצר על פי ספר יצירה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל