לתרומות לחץ כאן

שימוש במים בשבת לעומת חשמל בשבת

שאלה:

בס"ד

לכבוד הרבנים שליט"א

משפחתינו רוצה לארגן שבת גיבוש באחד המושבות בארץ, אך כמה מבני המשפחה מתנגדים היות וברוב המקומות יש בעיה בשימוש במים בשבת עקב מוני מים שונים וכו'.
ב"ה מצאנו מקום שאין את הבעיה של המים אך מאידך
אין שם גנרטור ואחד (אחר) מבני המשפחה טוען שזה יותר חמור מעניין משאבות המים, ועדיף לשכור מקום אחר שיש גנרטור על פני מקום עם מוני מים חדשים. (יש לציין כי מפני הנסיבות על דבר אחד כנראה נצטרך לוותר).
ואני טענתי לנגדו שודאי עניין הגנרטור יותר קל מעניין מוני המים כיון שהוא מחלו' בין הפוסקים ורבים סוברים להקל, משא"כ בעניין מוני המים.
האם אני צודק בטענתי?
יש"כ

תשובה:

לכאורה אתה צודק, ענין מוני המים על פניו חמור יותר [בענין החשמל בשבת יש צד לומר שזה וזה גורם וצדדים נוספים], אף שגם בו יש צד קולא מסויים בשעת הדחק גדול. אבל אינני מבין את כל הדיון, וגם לא את המסקנה שכתבת שעל משהו ודאי תצטרכו לוותר, אם אתם מקפידים על גנרטור ומנה מים כשר, אל תתפשרו! תמצאו מקום שפוטר את כל הבעיות. אגב, גנרטור ניתן גם לשכור.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. יישר כח!
    לגבי עצם הדיון והמסקנא, כיון שרק אחד מתוך כולם (9 זוגות) מקפיד מאד על נושא הגנרטור, איני יכול לחייב את כולם להוציא הוצאה משמעותית בשביל זה, כיון שכולם זולתו אין מקפידין ע"ז כ"כ. כמו"כ אנו מוגבלים על איזור מסוים, כך שכפי הנראה לא ניתן בקל לקיים את שניהם, לכן כתבתי מה שכתבתי.
    ומתשו' הרב הבנתי שאני יכול לומר לו שאם רוצה להשתתף יביא עמו ועל חשבונו גנרטור…

  2. המשך ..

    משא"כ מוני המים אף שרק מקצתם מקפידין בזה, היות והיא בעיה חמורה יותר כמש"כ הרב שליט"א, כיון שלקחתי ע"ע את עניין הארגון הרי שעלי לדאוג לזה אף עם הדבר כרוך בהוצאה גדולה עבור כולם.

    יישר כח!

  3. אר להבין האם הסיבה שהשימוש בחשמל לא גנרטור יותר קל הינו כיון שהרי מדליקים הכל בע"ש ובמהלך השבת זאת רק פעולה פסיבית של הנאה ממעשה שבת משא"כ במוני מים כל פתיחה וסגירה של הברז מפעילה את המונים

  4. נכון, אף שגם הכיתוב במונה הוא דרבנן – כתיבה שאינם מתקיימת והגברת זרם ולא דאורייתא. אלא שלגבי ההנאה ממעשה שבת בחשמל יש כמה צדדי היתר, ןבמוני מים הצד היתר קצת קלוש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל