לתרומות לחץ כאן

פצע

שאלה:

שלום הרב,
לפני מספר ימים אשתי טבלה לאחר הלידה (לאחר כמובן 7 נקיים ובדיקות כהלכה) ובזמן התשמיש היה דימום וכאבים חזקים. דברתי עם מורה הוראה ואמר שככל הנראה זה פצע עם זה כאב ובהתחלה יעץ ללכת לבודקת… אך לאחר מכן אמר (לאחר שאמר לבדוק קודם כל איזה אופציה) שלא צריך בודקת והיא כרגע טהורה.
לפני מספר ימים התחילו כתמים ונמנענו מנגיעה ובקרוב יש לה טבילה… היא לא הלכה בסוף לבודקת לבדוק האם יש פצע.. האם יש לחשוש בתשמיש הקרוב לדימום והאם עדיף שתלך לפני הטבילה לבודקת או שלהשאיר את זה ככה ותטבול כרגיל ואין צורך בבדיקה?

תשובה:

לא הבנתי, אם יש כתמים, יש לבדוק אם אלו כתמים שאוסרים! חשוב לדעת גם כתם שנוטה לאדמומית עשוי לאסור ולא רק דימום ממש! זה לא רק מצריך המנעות, אלא גם עשוי לבטל את הספירה ולחייב שוב שבעה נקיים, לכן יש להתייעץ היטב עם הרב על הכתמים הללו, וכך תדעו אם אתם אכן בספירת נקיים.

אין כרגע צורך בבדיקה, מה חשוב לדעת כרגע אם יש פצע? במידה וזה יחזור על עצמו כדאי ללכת ובמקביל להתייעץ איתה מה לעשות כדי להמנע מהפצע הזה.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הכתמים נעלמו והיא כבר סופרת עקב כך שבעה נקיים.
    שאלתי הייתה אם יש חשד לפצע שעלול לדמם במהלך תשמיש האם חייב ללכת לבודקת לבדוק אם יש פצע או שאין צורך אפילו אם זה יגרום לדימום בתשמיש?

  2. עד כמה שזה פצע אין בזה איסור, אז איזה הכרח יש ללכת לבודקת? לבודקת הולכים כדי שגם אם יש דם לא יהיה בעיה המשיך ולהיות יחד, אבל כל עוד אין דימום למה ללכת? ממה נפשך, אם יש פצע גם א ידמם אין איסור, אם אין פצע, למה לחשוב שידמם?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל